Megane IV R.S.

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 05 mei, 2017, 07:15:06 AM

zoefrs

Bij Renault de folder aangevraagd, krijg ik een brief dat door de grote aanvraag de folders niet geleverd kunnen worden ...

En bij de dealer kan ie nog niet besteld worden, nog niet in t "configurator" systeem.

Sjaakie

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 05 februari, 2018, 07:09:28 AM
Citaat van: Sjaakie op 02 februari, 2018, 22:04:56 PM
Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.
Ga naar www.renault.be --> klik aan Megane, klik aan R.S., klik aan handbak, klik aan fantastisch mooie kleur (ik zeg orange tonic), klik aan opties / packs, klik aan: cup chassis+remschijven alu-gietijzer+dab auditorium+R.S. Monitor Expert+verwarmde billen optie, klik aan bestellen  ;D

Ik ben de hele configurator door gelopen Maarten-Jan. Ik mis alleen de optie "betalen met monopolie geld" :(.

MartijnGizmo

Vorige week een stukje in kunnen rijden tijdens de introductie, maar met EDC (en dus zonder Cup) is ie voor mijn smaak te soft. EDC is niet zo shit als in de Clio RS, maar haalt het bij lange na niet tov DSG. Op het circuit waren er auto's met Cup-onderstel en handbak beschikbaar, maar daar heb ik zelf niet in gereden.

Vierwielbesturing voelt wel wat minder abrupt dan in de Mégane GT, en onderstel heeft veel potentie. Motor voelt een beetje laf, maar het is wel lang geleden dat ik in een standaard Mégane 3 RS zat voor een eerlijke vergelijking. Sportstoelen en zitpositie dik in orde, R-Link 2 vind ik nog steeds niet zo geweldig qua looks en bediening.

Hydraulische bumpstops doen hun werk uitstekend! ;D

Het wachten is denk ik nog even op de Trophy-versies, of tot er aftermarket-toebehoren beschikbaar zijn qua geluid/onderstel/vermogen. De basis is er in ieder geval, al is die wel wat meer volwassen dan de vorige generatie. Maar dat is natuurlijk te verwachten, zo was het bij de overgang van 2 naar 3 ook, en dat is ook helemaal goed gekomen.

Renault vindt zelf trouwens ook dat ie te suf klinkt, want de pacecar bij het circuit klonk een stuk beter dan de testauto's. Even m'n hoofd eronder gestoken, en inderdaad, dat exemplaar had geen middendemper meer onder de auto hangen... ;)

Ter vergelijking, dit hangt er standaard onder:

HaDries

Dat is dus het eerste wat je er onderweg kunt slijpen en scheelt ook weer in gewicht.

Bij mijn huidige Megane 3 RS binnen een week gedaan want ik kon niet horen of de motor wel of niet liep.

Maarten-Jan Mulder

@Sjaakie, ze accepteren ook geen airmiles  :P ;D

@Martijn, leuk die midden demper chop, mooi ook dat je er foto's van hebt  :D
Lijkt me duidelijk dat liefhebber voor handbak met cup chassis / sper gaat en de liefhebber die veel km's maakt en er dagelijks mee rijdt zal voor de EDC gaan (ook al is die niet perfect). Die "safety car" is wel dik zo, is dat groen of lijkt dat zo?h

https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-megane-r-s-280-rijtest-en-video-106427

MartijnGizmo

Nee, donker grijs met mat zwart op de achterste helft. Ook geen achterbank en kuipstoelen + gordels van Sabelt.

RikRace

Wat een gave plaat Martijn!!  /worship

Iets lager, lijkt ook direct weer superdik! Duikt hier dus helemaal de vering in. Lekker!!
<>RenaultSport<>

MartijnGizmo

Daar is ie vrij ver ingeveerd inderdaad, op de foto ervoor rijd ik drie wielen los van de grond.  ;D

Patrick RS

Was weer een top video Martijn!

Leuk idd dat je de uitlaat even op de foto hebt gezet /worship

Maarten-Jan Mulder

Die foto is inderdaad wel super gaaf, bureau blad materiaal  8)

AnthonyRS

Met welke VAG bolide moet ik een keer gaan rijden om dat geweldige DSG te ervaren? Van de Golf 6/7 GTI, Ibiza Cupra DSG ben ik ook echt niet overtuigd, maar wellicht dat er een veel betere bak onder andere modellen hangt?

Marcel

Anthony,  ik hoor regelmatig dat een vag auto het beste is wat je kan kopen, dus. ...........

Maarten-Jan Mulder

De Lamborghini R8! Euh ik bedoel natuurlijk de Audi Gallardo!! Oh nee, wacht, ik snap het niet meer  :P ;)

Maar inderdaad, de DSG in de golf 6/7 zijn ook niet heel overtuigend of ik moet in exemplaren gereden hebben waar wat aan mankeerde.
Grootste probleem van een DSG is uiteraard dat je niet achteruit kan rijden als het vriest  :P ;) ;)
Overigens, de EDC vind ik ook niet geweldig, die in de clio is uiteraard de minste (snel genoeg maar om nou te zeggen dit is het, nee zeer zeker niet).
Die in de Megane GT is al een heel stuk beter, maar ook nog bij lange niet zo goed als een echte sequentiële bak. Dat gaat ook nooit gebeuren zo lang je een koppeling moet verplaatsen van de ene set naar de andere set.

sitechris

Ik heb DSG gehad in de Cupra en dat vond ik echt een fijne bak. Vooral manueel meerdere versnellingen terugschakelen echt bliksemsnel. Was echt gaaf!

De ZF bak van BMW vind ik trouwens ook fantastisch. In manueel een tandje minder snel dan de DSG als je er meerdere terug wilt maar als geheel een topbak. En 1 versnelling terug en omhoog gewoon razendsnel. En altijd schokvrij. Andere plus is dat ik bij 200 km/h net 3000 toeren draai in 8e versnelling. Het is dan bijna een soort van economisch spaarwonder ;).
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Sjaakie

Grappig, ik heb zelf ook met de ZF 8traps gereden. Ik deel jouw mening echter niet. Bij mij zat er wel een Jaguar F-type omheen, maar in de automaat stand is hij niet alert genoeg. Zo schakelt de bak niet terug bij hard remmen en daardoor moet je na de bocht wachten op de kick down. Die kick down kan inderdaad ook niet tippen aan een DCT. Het fijnste is de bak in de manuele stand, maar daarvoor koop je geen opamaat... Een F-type met handbak kost je 13k meer ten opzichte van de opamaat. 15k daarvan is BPM :'(.

Als ik met de Clio 200km/h rij, dan is het bij Schwedenkreuz en Fuchsröhe . Dan is het verbruik voor mij ook niet van belang ;D.