Megane IV R.S.

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 05 mei, 2017, 07:15:06 AM

Maarten-Jan Mulder

De Megane 3 R.S. 275 doet er 22 seconden over, en die is iets lichter, dus de prestaties lijken me wel in orde  :)

zoefrs

De RS 275 loopt beduidend harder als de nieuwe, vooral op de hogere snelheden. Als je op t filmpje kijkt zie je dat boven de 210/220 de fut er wel uit is, maar dat zijn dan weer snelheden
die ik tijdens woon/werkverkeer meestal niet haal  :P

Hoop de nieuwe snel in t echt te bewonderen, "helaas" moet ik t bij mn Trophy houden
want ik heb net ff in mn spaarpot gekeken en je raadt t al ......

sitechris

Tot 200 is het ok, maar daarboven vlakt het tempo echt te snel af. Ik heb het idee dat je 240 niet gaat halen (op teller). Dat valt toch vies tegen. Zou voor mij (ik zou het wel zelf willen bevestigen) de reden zijn om de auto niet te kopen. Natuurlijk is het onderstel en de besturing belangrijk, maar ik rijd ook regelmatig boven de 200 km/h :)
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

zoefrs

Tijd voor een drive-aholic test.

Volgens autoweek stuurt ie, vooral in cup versie en met HANDBAK, erg goed en is t enige "minpunt" de motor. Dit word zoals ze t zegen toch wel de nieuwe koning  /worship

Des te vaker ik m van buiten zie des te mooier ga ik m vinden. Van binnen .....

RikRace

<>RenaultSport<>

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: zoefrs op 01 februari, 2018, 18:57:32 PM
De RS 275 loopt beduidend harder als de nieuwe, vooral op de hogere snelheden. Als je op t filmpje kijkt zie je dat boven de 210/220 de fut er wel uit is, maar dat zijn dan weer snelheden
die ik tijdens woon/werkverkeer meestal niet haal  :P

Hoop de nieuwe snel in t echt te bewonderen, "helaas" moet ik t bij mn Trophy houden
want ik heb net ff in mn spaarpot gekeken en je raadt t al ......
Ja dat was ook wel een beetje de verwachting, de RS 275 is aera dynamisch ook vele malen beter.
De nieuwe heeft best veel drag schat ik zo in en ook nog een flink groter frontaal oppervlak.
En zo als we allemaal weten neemt de luchtweerstand kwadratisch toe, dus wat dat betreft lijkt de nieuwe motor een erg brede powerband
te hebben om tot de 200 toch nog net zo snel te acceleren (luchtweerstand begint te tellen vanaf +/- 80 km/u).

Ik ben ook zeer benieuwd maar net wat zoef zegt, het lijkt er op dat dit de nieuwe koning wordt. Het heeft wel wat weg van de combinatie van een clio 3 RS en megane 3 RS, wegligging / handling / fun van de eerste i.c.m. de volwassenheid en vermogen van de tweede.

Helaas zegt mijn spaarpot hetzelfde  :P ;D

http://www.evo.co.uk/renault/megane/20697/new-renault-megane-rs-review-2018-hot-hatch-lives-up-to-expectations

sitechris

Klopt het dat de versie met handbak en cupchassis/sperdifferentieel 2k minder kost? Of is dat een foutje van Autovisie en moet je ook bij de versie met handbak later nog cupchassis bijbestellen?
Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

zoefrs

Ik begreep dat je nu alleen het sport-chassis hebt en keuze uit hand of automaat en dat later de keuze voor t cup-chassis incl sper komt, en ook andere remmen.

AnthonyRS

Citaat van: sitechris op 02 februari, 2018, 09:06:00 AM
Klopt het dat de versie met handbak en cupchassis/sperdifferentieel 2k minder kost? Of is dat een foutje van Autovisie en moet je ook bij de versie met handbak later nog cupchassis bijbestellen?
Cup chassis is een optie.

Sjaakie

Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.

RikRace

<>RenaultSport<>

Marcel

Mooi rood is niet lelijk  :)

larsdijkstra

Die zilveren !  /worship

HaDries

Dan red ik mij wel met die zwarte .....
Wanneer word ie bezorgt

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Sjaakie op 02 februari, 2018, 22:04:56 PM
Is de auto nu niet enkel als automaat met sport onderstel te verkrijgen? Cup chassis en handbak komen in een latere fase. In die [/url=] video[/url] van Car throttle (met de reactie hoe de gemiddelde purist op een automaat reageert op 2:37) waren auto's met handbak nog prototypes. Daarom werd er met de EDC versie op de openbare weg gereden.
Ga naar www.renault.be --> klik aan Megane, klik aan R.S., klik aan handbak, klik aan fantastisch mooie kleur (ik zeg orange tonic), klik aan opties / packs, klik aan: cup chassis+remschijven alu-gietijzer+dab auditorium+R.S. Monitor Expert+verwarmde billen optie, klik aan bestellen  ;D

@Rik, mooie plaatjes, die oranje red ik mij wel mee  ;D