chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 15 maart, 2011, 17:41:46 PM
Ik vind zo'n 300 pk wel genoeg op de voorwieltjes,denk dat je met een andere ic er al overheen gaat,
jij wilde toch ook zo 'n 300 pk,Hadries?
en heb jij wel een tel.nr van hem of heb je hem gemaild?

Inderdaad het gaat mij niet om de max pk's of nm maar dat hij over de gehele linie sneller van wordt en overal optimaal presteert, dus liever sneller naar de 200 km/h dan dat hij straks de 265 km/h gaat halen.

Maarten-Jan Mulder

Als je voor een goede prijs/prestatie verhouding gaat dan gewoon een chip op maat bij Fastchip.
Met RSTuner kun je zelf ook de mappings laden in de ECU, dit kan een standaard mapping zijn maar ook de mapping die je al
op maat hebt laten maken. Kan handig zijn voor als de auto een keer een software update van de dealer krijgt en je custom
mapping overschrijft. Met RSTuner flash je hem dan zo weer terug.

Wim B.

Het belangrijkste is voor mij de drivebility, de hoeveelheid pk's zeggen mij niet zoveel.
Het gaat om het aantal Nm's wat eruit komt en bij welk toerental die vrijkomen, het heeft totaal geen zin om een mapping te hebben waarbij de Nm's er vanaf 4500 t/pm pas uit komen.
In een auto voor dagelijks gebruik zoals ik hem ga gebruiken wil je een lekker soepele vermogensopbouw en trekkracht vanaf ca. 2000 t/pm.
Het boeit mij ook niet of de auto 250 of 260 loopt maar wel hoe hij tussen de 80 en de 200 accelereerd.
Ik heb ook geen zin om steeds maar in de top van het toerenbereik te rijden, is voor mij niet goed en voor de motor ook niet.
Eerst maar even inrijden en dan een afspraak maken bij Fastchip en mijn wensen kenbaar maken.

nagel

Hé Wim Breman, een beetje off topic, maar je hebt ook een STi. En binnenkort ook nog een Megane RS met 300 pk, eigenlijk twee wagens "van hetzelfde". Hoe ga je hiermee om in de praktijk, de ene dag met de STi, de andere dag met de Megane? Of rijd je vrouw in één van de twee wagens?
Ik heb naast de R26.R een Mazda 6 MPS, ook een redelijk vermogende wagen (de mijne met ca. 290 pk). Deze wagen is voor dagelijks gebruik, de R26.R gebruik ik alleen voor spannende ritjes. Hij staat voor het grootste deel van het jaar in de garage, zo wie zo de hele winter. Hoe doe jij dat?
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Patrick RS

Citaat van: nagel op 16 maart, 2011, 08:48:58 AM
Deze wagen is voor dagelijks gebruik, de R26.R gebruik ik alleen voor spannende ritjes. Hij staat voor het grootste deel van het jaar in de garage, zo wie zo de hele winter.

Zo blijft hij mooi, top!!

Wim B.

Ger, ik ben gewoon Wim voor jou hoor.
Ik heb inderdaad een STI die behoorlijk aan mijn wensen is aangepast.
-Ecutek mapping /370 pk en 490 Nm
-Powerflo uitlaatsysteem met equal length Powerflo spruitstuk voorzien van een Zircotec keramische coating
-Diverse Whiteline onderstel delen / subframe lock/antliftkit/camberplaten
-Intrax HDA onderstel
-Recaro kuipen
-4 punt harnas gordels
-semi deep disch stuur
-Bridgestone RE070 semi-slics
En ik zal vast nog wel het nodige vergeten.
De auto heeft nu 57000 km weg en word alleen voor leuke trips gebruikt en staat dus het grootste deel van het jaar binnen, hij is dus gewoon in nieuwstaat.
Ik heb in 2002 de auto zelf van de boot mogen rijden en roep nog steeds dat deze nooit meer weggaat.
De Megane word mijn zakelijke auto en is naar mijn idee niet echt met de STI te vergelijken want de STI is echt een beest van een auto.
Daarnaast heb ik nog een BMW E/30 325i Hartge die speciaal voor de Ring gebruikt word en ook zodanig is opgebouwd met kooi, sperdiff ed., dit is echt old scool autorijden zonder stuurbekrachtiging.
Mijn echtgenote heeft net een nieuwe Fiësta gekocht en wil eigenlijk niks met snelle auto's van doen hebben alhoewel ze de Megane RS wel erg fraai vind.

nagel

Leuk, dat je zo uitgebreid over je Sub. vertelt. Het is wel off topic en misschien niet interessant voor de Renault freaken hier, waar ik er ook één van ben, maar ik herken er veel van. Mijn voormalige WRX had ook veel van de door jou genoemde modificaties ondergaan: Powerflo uitlaat en intercooler, GT Spec keramisch gecoat uitlaat spruitstuk, gesmede CP zuigers, Ferrea kleppen, TD05, Intrax, MoTec en nog veel meer. Dankzij deze modificaties + motorschade (opgeblazen motorblokken) heb ik al met al tweemaal de nieuwprijs betaald voor deze WRX. De lol was er op een zeker moment helemaal af, daarna kwam de Mazda 6 MPS, een beetje getuned, een zeer betrouwbare, luxe, snelle onopvallende wagen.
Mijn Renault historie begon met de aanschaf van een Alpine GTA 2.5 Turbo, daarna een Clio RS 2 fase 3 (jaune sirius) waar mijn vrouw helemaal gek van was, daarna de Megane R26.R, waar ik gek op ben. De Mazda wordt nu overigens het meest gebruikt door mijn vrouw, ik kan het af met de fiets.
Deze R26.R is de leukste auto, die ik ooit gehad heb, leuker dan welke Sub. dan ook. Het is "puur" autorijden met deze wagen, hij gaat onder droge omstandigheden sneller door de bocht dan een Sub. In de bergen met veel haarspeldbochten houdt een Sub. hem niet bij, een 911 trouwens ook niet. En dat is wel gebleken in mijn autovrienden kring, tijdens buitenlandse ritjes, waar een Porsche 911 en een aantal getunede Subs aanwezig waren. In de rechte lijn verliest hij natuurlijk van de pk monsters, rechtuit op de Autobahn vind ik nou niet bepaald interessant. In de hoge bergen met kort op elkaar volgende haarspeldbochten is de R26.R in zijn element.
Groet, Ger

Wim B.

Nou Ger, dan hebben we in ieder geval dezelfde ideeen over autorijden.
Rechtuit hard over de Autobahn is even leuk maar kan me niet echt boeien.
Met een groep vrienden die allemaal snelle voitures bezitten doen elk voor- of najaar een trip naar de Dolomieten/Vogezen of iets vergelijkbaars.
Het rijden van mooie passen en vooral de binnenweggetjes kunnen mij het meest bekoren.

Marcel

Niet om die Subaru's af te zeiken maar een sport auto hoort niet meer dan 2 of 3 deuren te hebben naar mijn mening.
En helaas is er maar een 3 deurs gemaakt naar ik weet, jullie weten wel welk model.
Een oud collega van me heeft ook een aantal jaren een Subaru gehad, mooie auto, bijzondere boxer motor, hij had er een intrax onderstel onder gemonteerd en een mooi subtiel spoilerset maar het is en blijft een sedan.
Het geluid is wel mooi/bijzonder natuurlijk.

nagel

Subaru STi 22B (2-deurs sedan met uitgeklopte wielkasten), de mooiste Subaru ooit gemaakt. Rechts sturend.

Wim B.

De GTT is ook in type R gemaakt, ook een drie deurs.
Maar nu genoeg over Subaru, dit is een Renaultforum................ :)
Morgen is het zover en ga ik de auto halen, komende weken lekker rustig inrijden.

HaDries

Citaat van: Wim Breman op 17 maart, 2011, 13:26:36 PM
Morgen is het zover en ga ik de auto halen, komende weken lekker rustig inrijden.

Viel Plezier  ;)

Wim B.

:)  ......bedankt, zal wel lukken denk ik.

Marcel

Citaat van: Wim Breman op 17 maart, 2011, 13:26:36 PM

Bofkont  8), veel plezier.

Martijn_B

Geluid van een boxer motor....  ;D

Oke, ik hou ook op!
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!