chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Wim B. op 11 november, 2011, 13:20:18 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 11 november, 2011, 12:29:27 PM
@Wim, zo, dat zijn hele nette waarden, dan heeft de auto standaard dus meer vermogen dan opgegeven.

De waarden die zonder re-map uitgelezen zijn zijn niet geheel standaard waarden, bij de meeting zat er al een Milltec uitlaat en K-tec (grotere) intercooler op dus dat kan al wat uitmaken in positieve zin.
Dan zullen die vast ook wat opgeleverd hebben inderdaad, alsnog heel netjes  :)

Patrick RS

HaDries

De meeste RS'sen hebben standaard iets meer dan opgegeven.

En ja die voorbandjes, afgerond 11.000 km misschien, maar wat een rijplezier krijg je er voor terug.

Veel plezier Wim

Wim B.

Die voorbandjes die er nu al 12500 km onder zitten hebben nog 6mm profiel......... ;D
Dat zegt veel over mijn rijstijl, stoplicht sprintjes...tja die tijd heb ik een beetje gehad.
Mijn rijplezier haal ik toch het meest uit lekkere binnenweggetjes

HaDries

Binnenweggetjes en kronkelige dijkwegen, stoplicht sprintjes is voor mij zinloos.

Maar wat is je eerste reactie tot nu toe op de aanpassing ?

nagel

Citaat van: -jo- op 11 november, 2011, 15:10:49 PM
Citaat van: nagel op 11 november, 2011, 13:03:10 PM

Dat ben ik toch echt niet van plan! Zoals mijn R26.R nu rijdt ben ik dik tevreden. Zolang ik met deze wagen in de bergen nog motoren in de bochten voorbij steek en daarna voor blijf, Porsches in de bergen bij houd, hoor je mij niet klagen over het vermogen door ZIP op een hoger niveau gebracht. Ik moet nog maar eens zien of dit met een Megane RS, al dan niet door Fastchip getuned ook lukt.

Hé Wim, bij de eerst volgende grote rit moet je de RS maar eens meenemen i.p.v. de Sub. dan kunnen we onderling eens vergelijken.
Ger

Ger,
zonder afbreuk te willen doen aan gelijk welk bedrijf dan ook zou ik je willen vragen om toch eens te komen rollen bij ons en de waarden na te kijken. Ik heb reeds diverse maps van ZIP moeten verwijderen omdat ze waardeloos waren. Het gaat er bij mij niet om of je de snelste auto aflevert met het hoogste koppel maar puur over het feit dat je wagen heel blijft. Ik heb trouwens een heel mooie datalog van een gerommelde zip map en een print van een 225 (van Boy). Die hebben ze ook +50 pk en weet ik veel hoeveel koppel beloofd. Toen hij kwam rollen in Goes en zijn zip-printje afgaf waren wij wel even met stomheid geslagen (en dat bedoel ik negatief).

Citaat van: Wim B. op 11 november, 2011, 12:03:29 PM
@Jo,
Ruud heeft iid de mapping gedaan en moet zeggen dat het een bijzonder prettig persoon is in de omgang met veel kennis van zaken.

Klopt, heel relaxte vent met jaren ervaring. Vooral in het wereldje van de motorfietsen is hij een icoon.

Ja, dat zou ik wel een keertje kunnen doen. Aan de andere kant, ik ben zeer tevreden over de prestaties van mijn R26.R. Het kan natuurlijk altijd beter, b.v. Dion Autoracing (Frankrijk)voert een R26.R op tot 380 pk. ZIP beweert, dat ze de R26. R naar 268 pk hebben gebracht en misschien klopt dit van geen kanten, who cares? Ik in ieder geval niet, de wagen rijdt met het huidige vermogen voortreffelijk. Na de tuning van ZIP kon ik het verschil met de standaard setting direct merken, de acceleratie was behoorlijk toegenomen. Niets ten nadele van Fastchip, ik ben daar ten slotte (in mijn woonplaats Oud-Beijerland, bij Henk) met mijn voormalige Clio RS (nu eigendom van Bjorn) ook geweest. Tot mijn tevredenheid is destijds het motormanagement van de Clio zodanig gewijzigd, dat de driveability met sprongen vooruit ging. Dus van mijn kant geen kritiek op Fastchip, van mijn kant ook geen kritiek op ZIP, omdat ik met het resultaat tevreden ben.
Ger
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Wim B.

Citaat van: HaDries op 12 november, 2011, 03:03:24 AM
Binnenweggetjes en kronkelige dijkwegen, stoplicht sprintjes is voor mij zinloos.

Maar wat is je eerste reactie tot nu toe op de aanpassing ?

Ik ben zeer tevreden met de huidige setting, de RS presteerd nu zoals een RS behoort te presteren.
Als ik gas geef gebeurd er ook echt wat.
Als ik nu naar de standaard uitvoering kijk, en vergelijk met stage 1, is die redelijk tam.
Een zeer goede investering dus die anabolenkuur.
Een stage 2 zal best nog veel heftiger zijn maar ik was niet op zoek naar het onderste uit de kan ennnn ik wil graag dat het heel blijft.
Overigens is mijn garantie ook nog intact omdat ik alles via VKV heb laten uitvoeren.

AnthonyRS

Mooie upgrade Wim!

Die 6e versnelling is nu ook echt nog 'versnelling'  :) Veel plezier ermee  ;D

HaDries

Citaat van: AnthonyRS op 13 november, 2011, 00:50:51 AM
Mooie upgrade Wim!

Die 6e versnelling is nu ook echt nog 'versnelling'  :) Veel plezier ermee  ;D

Dat is inderdaad één van de voordelen van de aanpassing d'r gebeurt nu wat in die 6e versnelling.

Wim B.

Ik vraag me af of bij het rollen op de bank het uitmaakt of je met de ESP uit of aan rolt.
Ik kan me voorstellen dat vanwege de snellere gasrespons bij ESP uit de vermogencurve anders ( beter ) uitpakt.
Iemand een idee ?..........Jo,  jij misschien.

HaDries

Weet me nog te herinneren dat Henk alles uitzette, d'r kwam zon oranje melding op het dashboard.

Mogelijk heeft het ook te maken met ESP en ABS wat in de war raakt op de rollenbank, tenminste nadien brandde het ABS lampje. Deze melding verdwijnt van zelf na verloop van tijd.

Wim B.

Die ABS melding kreeg ik ook en verdween idd ook weer na enige tijd.

-jo-

Wim B.

JO, heb je mijn mail gelezen ?

-jo-

Ja hoor, ik had reeds geantwoord ook.