0 tot 100 sprint RS250

Gestart door Houdoe Mégane :), 12 mei, 2011, 13:28:41 PM

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 23 mei, 2011, 19:41:36 PM
al met al,jij bent goed bezig Paqbro!(beetje te goed als je het mij vraagt,maar zal na montage van een setje nieuwe
banden weer een poging wagen).
moet ff een goede weg zien te vinden,heb denk ik wel wat,maar die tijd is wel erg strak en volgens mij niet te doen,....

maar goed,wie nie waagt..... ;)

2e inrit Emelhage geen optie, of zo als eerder Friesepad en dan niet om 4 uur s'middags  ;D

Houdoe Mégane :)

Ik denk dat het met jouw monster heel goed te doen is.
Ben erg benieuwd ;)

Frantic Frans

@Hadries:emmelhage is mogelijk,maar binnen bebouwde kom,dus friese pad is dan beter ;)

@Paqbro:denk ook niet dat het te wijten is aan het materiaal,paqbro ;)
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 24 mei, 2011, 18:24:40 PM
@Hadries:emmelhage is mogelijk,maar binnen bebouwde kom,dus friese pad is dan beter ;)

@Paqbro:denk ook niet dat het te wijten is aan het materiaal,paqbro ;)

OP het industrieterrein pal langs de A6 vanaf de Mercedes dealer is ook goed te doen  ;)

Frantic Frans

ja klopt,Arjen, ga daar ook regelmatig langs met de brommer(aan de andere kant mooie bochten)

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 25 mei, 2011, 18:01:16 PM
ja klopt,Arjen, ga daar ook regelmatig langs met de brommer(aan de andere kant mooie bochten)

Anders om vanaf de rotonde naar Emmeloord toe en dan die mooi S bocht bij dat bouwbedrijf 90 km/h met een verlaagde Laguna 1.8 16v van het vorige type

Frantic Frans

hehe,weer eens geprobeerd,kwam gisteren onder de zes secondjes,(5.97)dus begint er op te lijken,
alleen vraag ik me nu af,mijn bandjes zijn bijna op,dus is de diameter kleiner,dus zit ik sneller op de 100 op de teller,
wat niet helemaal klopt,zit ik goed?of is dit te verwaarlozen...., ::)

haalde trouwens nu wel de 100 in de 2!(nipt)

Ik denk dat je de diameter kunt verwaarlozen.
Met 3000 toeren wegrijden is het beste (in mijn geval tenminste) heb dan de minste wielspin en de motor valt niet in toeren terug bij het wegrijden. esp stond bij mij in sportstand dus niet helemaal uit.

Frantic Frans

ja deed ik ook zo ongeveer 3000 toeren en ook in sportstand

Patrick RS

Frantic Frans

:D

snap eerlijk gezegd die heisa niet om die paar lullige veranderingen,zo kun je wel 100 verschillende
uitvoeringen verzinnen,net als bij een....ahum... :-[VW golf bv

Update:

Zelfde weg als hierboven
7:00 uur s'morgens.
ESP uit, gasrespons op extreme, dit is toch echt wel de beste stand denk ik.
3000 toeren los laten blijft, hoger geeft te veel wielspin.

Het moet toch nog onder de 5.4 sec :)

Lars

henri5gt

Citaat van: Frantic Frans op 10 juni, 2011, 19:19:57 PM
:D

snap eerlijk gezegd die heisa niet om die paar lullige veranderingen,zo kun je wel 100 verschillende
uitvoeringen verzinnen,net als bij een....ahum... :-[VW golf bv
hè joh.. niet gaan schelden hè!! zoiets noem je toch niet op 'n Renault forum!!  ;D

Citaat van: paqbro op 27 mei, 2011, 20:53:49 PM
Ik denk dat je de diameter kunt verwaarlozen.
Met 3000 toeren wegrijden is het beste (in mijn geval tenminste) heb dan de minste wielspin en de motor valt niet in toeren terug bij het wegrijden. esp stond bij mij in sportstand dus niet helemaal uit.
nou dat kan nog wel eens meevallen!! ik weet in ieder geval dat bij de vrachtwagen het wel degelijk verschil maakt of je met of zonder profiel rijdt, in ieder geval zeker 3 tot 4 km harder met nieuwe banden. en dan heb ik 't over de werkelijke snelheid, dus niet wat ie aangeeft op de teller.
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Marcel

Dat is bij een vrachtauto band, het gaat om de totale omtrek van de band en die is bij een vrachtauto denk ik 2 a 2,5 x zoveel tov een personenauto.
En bij een vrachtauto band heb je weer meer profiel bij een nieuwe band plus dat als de band nog een keer opgesneden word de band nog kleiner word en als je dan van een kale opgesneden band naar een setje nieuwe gaat dan is de stap groot inderdaad, bij een personenauto zul je nooit zulke grote verschillen zien.

Voor de grap zou je het kunnen testen, 2 dezelde Megane RS'n, 1 met nieuwe banden en 1 met versleten banden en dan beiden 100 km/u op de cruise control en kijken of ze gelijk blijven.