decatten megane 3rs

Gestart door Frantic Frans, 05 april, 2012, 22:07:47 PM

Frantic Frans

nee Tymen,lampje brand nog steeds,maar moet zeggen dat ik ook niet heel veel meer
gereden heb,dus hopelijk komende week/2weken.

Ik heb ondertussen ook nog contact gehad met Henk van Fastchip,die zit inderdaad op de
Filipijnen,maar we proberen het zo te doen dat ik naar Goes ga en dat hij hem afstelt vanuit de Filipijnen
via de mail.
Zit nog op een reactie te wachten van hem wat betreft een datum.
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

@Francis nog nieuws omtrent de Meggie ?, al in Goes geweest ?

d'r staat ook een bord bij jullie in de tuin, verlaat je de polder ?

Frantic Frans

Citaat van: HaDries op 09 juni, 2012, 11:02:37 AM
@Francis nog nieuws omtrent de Meggie ?, al in Goes geweest ?

d'r staat ook een bord bij jullie in de tuin, verlaat je de polder ?

Ja Arjen,gisteren is de megane naar de dealer geweest ivm het weer aangaan van het emissielampje.
De oorzaak was gelukkig vrij simpel,de mini cat was losgetrild.
Kreeg ook te horen dat het wiellager rechtsvoor kapot is,deze hadden ze niet op voorraad dus moet nog
een keer terug.
Is gelukkig wel garantie maar vind het toch vrij vroeg na 32000 km.

Het brandstof verbruik is weer normaal en heb met ruud freriks en Henk besloten om met rollen te
wachten tot een renault-rollenbankdag.

wat betreft het bord in de tuin,de polder verlaat ik zeker niet misschien alleen dit huis.
Ik haal het bord trouwens binnenkort weg,staat me danig int zicht en er komen toch geen kopers ;)
Iedereen heeft de hand op de knip he. :D

HaDries

Ben benieuwd wat er bij jouw uiteindelijk uitkomt, neem aan dat de update gebaseerd is op heel houden en niet om de mooie cijfertjes

Frantic Frans

bij K-tec 13 pk erbij dus zal bij mij ook zoiets wezen neem ik aan,maar gaat mij zowiezo
niet om de cijfertjes,alleen om geluid,vermogen heeft ie zat.

Henk heeft hem destijds al "veilig"afgesteld net als bij jou en qua mapping zal er ook weinig veranderen
denk ik,hij is in principe nu prima naar mijn zin.

Frantic Frans

Weer even een update : >:( :( :'(@#%$#$&%^-lampje is weer aangegaan na ongeveer 200 km!

Wordt er gek van!!
Heb contact gehad met K-tec en het komt er toch op neer dat ik hem voor de volle mep weer moet laten remappen >:(
Volgens mij heb ik dan die hele mini-cat voor Jan met de korte achternaam gekocht,maar goed als hij dan maar goed is.

Nu lijkt het mij het beste om dat te doen op een rollenbank/Renault-dag bij fastchip,heeft er iemand een idee wanneer
deze beste man weer in het land is of zijn er al dagen geprikt dat iemand weet?

groeten Francis

HaDries

Zit je toevallig ook op Engelse fora, www.Meganesport.net laat daar je licht anders eens schijnen, Henk post daar ook nog wel eens

TymenJ

Wat je nog kunt proberen Francis, is een simpele O2 Sensor Extension plaatsen ipv de mini-cat. Op het Engelse Meganesport forum zijn er ook genoeg mensen die hiermee rondrijden, en daardoor ook geen foutcode krijgen. Het is een simpel spacertje die de sensor nog verder uit de uitlaatgas-stroom houdt.

http://www.ebay.com/itm/304-Stainless-Steel-O2-Oxygen-Spacer-Sensor-extension-/320914041985?pt=Race_Car_Parts&hash=item4ab7f7ac81#ht_500wt_983

Maar er rijdt nog iemand rond in NL met de K-Tec mini-cat, en die heeft er tot nu toe geen last van, dacht ik.

Verder zal de eerstvolgende dynodag in september of oktober zijn, duurt nog even dus.

Frantic Frans

@Tymen:
Ik sta natuurlijk open voor alle suggesties maar lijkt me dat dit "busje" korter is dan de minikat,dus dan zou die minikat
toch zeker moeten werken?

Heb ook even op die site gekeken maar in de beschrijving hebben ze het over de sonde in het eerste gat die alles regelt,
en op de foto verwijzen ze weer naar de tweede (van boven gezien).
Nu lijkt mij dat die minikat zowiezo in het tweede gat moet,maar begrijp niet dat deze niet werkt.
Bij K-tec zeggen ze dat de minikat geleverd wordt voor tuners die het lampje niet uit kunnen zetten,maar dat de auto zowiezo
getuned moet worden!

Ik wil in de bouwvak met de megane naar zwitzerland net als vorig jaar over de verscheidene passen knallen,maar dan wel zonder brandende toeters en bellen en zeker wetende dat het motormanagement allemaal in orde is,dus ik begin een beetje zenuwachtig te worden,heeeeelp!!!

;)

TymenJ

Die mini-kat moet zeker op het tweede gat zitten!

Klinkt misschien dom, maar heb je het al eens gecheckt of ie niet bijvoorbeeld op het eerste gat zit gemonteerd? Dat zou wel een hele grote fout zijn, maar je weet het maar nooit. http://tymenjissink.nl/rs250/lambda.jpg

Maar als de mini-kat langer is, dan moet hij sowieso werken.

Frantic Frans

ja had ik eerste keer al naar gekeken,1e gat kun je van boven zien zoals op je foto .
maar vind het vreemd dat hij bij mij weer niet werkt. >:(.
er moet volgens mij iets niet goed zitten .

HaDries

Weet uit mijn Seat tijd nog dat jongens die met een sportkat reden en stevig op het gas gingen na verloop van tijd ook problemen kregen met het beruchte oranje dashboard lampje (begon met een intermitted storing) maar het bleek dus dat de sportkat na een jaar of 2 gewoon op was en leeggeblazen.

Omdat jouw auto al "bewerkt" is in Goes zou het kunnen dat die minikat niet werkt op een reeds geprepareerde auto en opnieuw "bewerken" toch echt nodig is.

Heb dit gedoe meegemaakt met mijn Seat Leon 1.8t en heb daar met de Meggie ging zin meer in dus veranderd er niet meer aan dan een stuk pijp of andere melkbus achter.

Frantic Frans

@hadries:dat kan goed kloppen,mijn vriendin rijdt er dagen mee en niets aan de hand,ik rij er 20 km mee en het lampje gaat aan!

Update decat verhaal:ik sta vrijdag 6 juli om 9:00 in Goes op de rollenbank,en Henk zit dan zo'n 10.000 km verderop
achter zijn laptop om de boel bij te stellen!  8)

update wiellager verhaal:wordt aanstaande vrijdag vervangen! :)

Update rammel verhaal: doetie nog steeds,wordt vrijdag ook weer even naar gekeken/geluisterd! ::)

HaDries

Ik ben benieuwd naar het resultaat Francis, keep me posted

Frantic Frans

Nou hier komtie dan :

Rammel motorruimte:verholpen  8) Van Kesteren
Lampje emissie gebeuren : uit  8)   Fastchip
Definitieve cijfers rollenbanktest na decatten :278,2 pk bij 5496,2 rpm (+8pk) en
407,5 nm bij 3877,6 rpm (-2,5 nm)