Clio IV RS

Gestart door AnthonyRS, 01 juli, 2012, 20:02:27 PM

Maarten-Jan Mulder

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uiteindelijke prestaties en hoe de auto het in de testen gaat doen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is de gordini versie, gezien ze het gordini label weer gaan gebruiken om de
wat meer hardcore versies te gaan maken ipv wat optische "wijzigingen".

Rick46

Dit ging toch in combinatie met Alpine?

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 04 februari, 2013, 07:36:31 AM
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uiteindelijke prestaties en hoe de auto het in de testen gaat doen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is de gordini versie, gezien ze het gordini label weer gaan gebruiken om de
wat meer hardcore versies te gaan maken ipv wat optische "wijzigingen".
Al is de rest nog zo snel, mijn Gordini achterhaald ze wel.

Marcel

Ik vind een aantal detail's ook maar raar, geen handbak meer, wat martijn zegt over die remmen is ook zo, geen 3 drs meer, ik vrees dat de peu en de fiesta st straks de voorkeur gaan genieten  :(
Nu moet ik zeggen, als die bak in de "RS" stand straks supersnel gaat schakelen word het misschien een ander verhaal.

ReinRacer

Citaat van: Marcel op 04 februari, 2013, 19:55:13 PM
Ik vind een aantal detail's ook maar raar, geen handbak meer, wat martijn zegt over die remmen is ook zo, geen 3 drs meer, ik vrees dat de 208 GTIen de Fiesta ST straks de voorkeur gaan genieten  :(
Ik denk er net zo over beste Marcel, ik hoop dat het niet een  "gemiste Clio RS kans" gaat worden...
Renault Sport heeft toch een naam hoog te houden op sportief gebied.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Lesley

Laten we er positief naar kijken.
Die remmen heeft ie niet nodig, want een stukje lichter dan de vorige. De bak wordt ook gebruikt in de circuit versie, dus hij is vast goed.
De 5 deuren gaan niet weg, maar het model is niet lelijk.
De eerste versie van een RS is altijd al heeeel goed, maar de latere nog veeel beter. En daar is hier ruimte voor!

Maarten-Jan Mulder

Tsjah, inderdaad Lesley, we kunnen allemaal wel heel dramatisch gaan doen over b.v. de remklauwen dat hier geen brembo staat. Desalniettemin zijn het gewoon dubbele zuiger klauwen met een flinke diameter remschijf op een auto van 1000 kg. Dat is dus net zo zwaar als een clio 2 RS, die enkele zuiger klauwen heeft met 280 mm schijven en die remt al serieus goed. Maak je daar dus maar geen zorgen over, de bak zal echt wel snel schakelen anders hadden ze hem er niet in gelepeld. De gehele auto is dan ook nog eens 240 kg lichter als de 3 RS en zoals we allemaal weten heb je meer aan 100 kg minder gewicht dan 50 pk meer in het vooronder.

Dat het een hele andere auto wordt als de 2 en 3 RS moge duidelijk zijn, of dat goed of slecht is zal de tijd leren. Maar waren de 2 en 3 RS t.o.v. elkaar ook al niet heel anders? Net als ze allemaal heel anders zijn als opa Williams...

Martijn

Citaat van: Lesley op 04 februari, 2013, 21:30:58 PM
Laten we er positief naar kijken.
Die remmen heeft ie niet nodig, want een stukje lichter dan de vorige. De bak wordt ook gebruikt in de circuit versie, dus hij is vast goed.
De 5 deuren gaan niet weg, maar het model is niet lelijk.
De eerste versie van een RS is altijd al heeeel goed, maar de latere nog veeel beter. En daar is hier ruimte voor!

Lesley,

Het is NIET dezelfde versnellingsbak als in de circuit versie. Dat lijkt maar zo, in de cup versie zit gewoon een sequentiele sadev versnellingsbak en in die promo zaten flippers aan het stuur, dit is een optie(gewoon een bedienunit op de sadev bak) maar wel verplicht gesteld voor de eurocup! Je kunt ze dus ook gewoon weer krijgen met de schakelhendel naast het stuur, precies zoals bij de clio 3. Het enige verschil met de bak van de clio 3 is dat deze wat sterker is ivm de turbomotor.

De clio 3 rs ph1 en ph2, daar zit qua prestatie in mijn ogen geen verschil in, dus zoveel beter zijn de latere modellen niet de laatste tijd ;).

Ik ben heel benieuwd hoe het rijd, maar ik zie het als een clio automaat die vast wel goede prestaties levert, maar als ik hem op een afstand zie, dan zie ik nog steeds een 1.2. En ik blijf erbij dat de bak gewoon een veredelde automaat is, volkswagen noemt hun DSG al de nieuwe automaat.

Lesley

@Maartenjan ja dat bedoelde ik ook, maar jij hebt het beter verwoord. Positief vooruit kijken.

@ Martijn. Je hebt gelijk. Ik had me verkeken op de bak. Qua uiterlijk hadden ze er meer aan kunnen doen, je bouwt hem niet voor niks in Dieppe. Toch zijn er genoeg uiterlijke kenmerken om het verschil te kunnen maken.

nagel

Toch blijft het de vraag waarom Renault in een RS model een automatische bak lepelt. Nog even en in de volgende generatie Meganes RS zit ook een automatische bak. Ik denk dat de doelgroep, de RS rijders, hier niet bepaald op zit te wachten.
Best mogelijk, dat zo'n automaat sneller schakelt dan een handbak, maar het gaat juist bij een RS om de beleving, zelf schakelen, het gaat om het idee, dat jij aktief bezig bent en dat je "werk" niet wordt overgenomen door een automaat. In mijn ogen een gemiste kans van Renault. De tijd zal het leren.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

ReinRacer

Helemaal mee eens.

vr. groeten van Rein.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

De nieuwe Clio RS 200 EDC (officiële naam) zal leverbaar zijn vanaf half maart 2013,

de basisprijs (Belgie) is vastgesteld op 24.990 euro, (In Nederland nog geen informatie) of 490 euro meer dan zijn meest directe concurrent, de Peugeot 208 GTI  (Deze heeft geen EDC versnellingsbak, maar is dat erg?).
Voor de goede orde, de Clio RS 200 EDC heeft een 1,6-liter turbo-unit met 200 pk en 240 Nm koppel, Sportchassis of het  Cup chassis in aanvulling op de dubbele koppeling 6-versnellingsbak EDC.
De  CO2-uitstoot is 144 gr CO2/km Energielabel C.
Dit model heeft een RS Drive, met  3 standen (1 race), waarmee u de parameters van de rapportage/standen etc. van  de gasrespons, ESP, stuurbekrachtiging kunt aflezen.

Clio RS 200 EDC, inclusief:
Badging "RS Renault Sport" aan de onderkant rechts achterklep
Privacy glas
Spoiler Renault Sport
R.S. logo badges op de voorkant
Achterbumper/Spiegelkappen in hoogglans zwart
Zijskirts in carrosseriekleur
Dubbele verchroomde uitlaat
Diffuser achter in Dark Shiny Metal
Zwarte koplampranden met witte rand
Aluminium pedaalcovers en voetsteun in aluminium
Achtergrond toerenteller in specifieke grijze RS kleur
R.S. markering op hoofdsteunen voorin
3 hoofdsteunen achter
Achterbank neerklapbaar 1/3 2/3
ISOFIX achterste zitplaatsen en voorpassagier
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Renault Sport lederen stuurwiel met rode stiksels en rode RS markering
Stuurwile verstelbaar in hoogte en diepte
Versnellingspook en handrem handvat in leder met rode stiksels
ABS met Electronic Brake Distribution EBD + Emergency Brake Assist
Hill Start Aid
Thorax Frontale en zijdelingse airbags
Conviction/un-vergrendeling en automatische vergrendeling op afstand rollen
Stabiliteitsprogramma de-activeerbaar (ESP)
Dubbele gordelspanners voor de voorstoelen
LED-dagrijverlichting
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
Boordcomputer
Snelheidsbegrenzer/controller
Licht/Regensensoren
Renault handsfree kaart
ECC-Klimaatregeling
EDC versnellingsbak 6-versnellingsbak paddle-shifters achter het stuur
Multimedia Renault R-Link 7 "touch screen, voice control, radio,
TomTom ® navigatie, audio streaming en handsfree Bluetooth ®, USB en
jack, internet-connectiviteit en het voertuig auditorium "3D" Sound by Arkamys
R-specifieke Renault Sport Sound Effect
Renault System BASS REFLEX
RS Drive-systeem
Shift indicator (visueel en auditief)
Bekleding stof Renault Sport Carbon met donkerrode animaties
Sport chassis
Lichtmetalen velgen 18 "Dark Metal
Reparatie kit

NIEUWE CLIO R.S. EDC 200 € 24 990
Optielijst:
MEDIA NAV Multimedia System (7 "touch screen, navigatie, bluetooth radio, aansluiting, USB-poort) -400 €
Parkeerhulp achterzijde € 250
Achteruitrijcamera (gekoppeld aan Renault R-Link) 450 €
Kaart Europa 120 €
Pack Cup (Beker chassis, 18 "wielen Gloss Black, rode remklauwen) 600 €
Pre-alarm apparatuur € 90
Leer € 1.000
Elektrisch verwarmde voorstoelen € 250
RS Monitor 2.0 € 250
Metallic lak € 470
Speciale Metallic lak € 570
Speciale Verf Geel Sirius € 1.600

Verwacht in Nederland verschillen in de optielijst/prijzen.

Bron: Renault België

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

Clio RS. 200 EDC
- Acceleratie
- Intro
- EDC versnellinsbak

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Lars

Hmmm, geen mechanisch sper?

Maarten-Jan Mulder

De 3 RS heeft ook geen sper dus zo gek is dat niet :)

Lars

Ook niet als optie op de Cup? Ben zelf niet zo'n fan van die elektronische 'sper'.