Clio IV RS

Gestart door AnthonyRS, 01 juli, 2012, 20:02:27 PM

Maarten-Jan Mulder

Daar zullen we nog even geduld voor moeten hebben maar de eerste verslagen zullen binnenkort wel verschijnen als de auto geintroduceerd wordt.

ReinRacer

De meest radicale Clio RS 200 EDC. teleurstellend  voor de puristen, de nieuwe Clio RS verliest zijn onstuimige karakter ten gunste van een grotere "flexibiliteit".

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Xabre

Tja, zal je zien dat dat ding in andere reviews ook niet echt lovende kritieken krijgt. Misschien hadden ze er beter Eco(nomy) op kunnen plakken ipv RS. Beetje een neerwaartse spiraal. Maak me wel een beetje zorgen over Renault, afgelopen jaar hebben ze net het hoofd boven water kunnen houden dankzij de verkoop van aandelen Volvo... maar zullen ze voor 2012 niet de rode cijfers induiken? Er MOET echt iets gebeuren.

Maarten-Jan Mulder

Zo dramatisch is het nou ook allemaal weer niet, de renault groep heeft een keurige winst gedraaid (mede dankzij de verkoop van renault / dacia in opkomende markten als b.v. Rusland). Daarnaast zit er wel een reden achter waarom deze RS minder puur is, ze willen meer RS'en verkopen. De huidige RS modellen stellen kwa volume helemaal niets voor, dat gaat met deze wel veranderen denk ik.

Ik heb gehoord dat onze voorzitter deze week een heel vervelend klusje heeft... intro van deze RS  ;)

Ben benieuwd wat Bjørn ervan vind...

ReinRacer

Ik ben ook benieuwd wat onze voorzitter er nu echt van vind.

vr. groeten van Rein.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Dimitri RS

Citaat van: ReinRacer op 28 februari, 2013, 13:21:39 PM
Ik ben ook benieuwd wat onze voorzitter er numecht van vind.

vr. groeten van Rein.

ik kan het wel raden!

het blijft natuurlijk gaaf dat er een zeer sportieve Renault op de markt komt waarin jij als een van de eerste plaats mag nemen.

Maarten-Jan Mulder

Bij dat launch control stukje klinkt die wel aardig cool  :)

HaDries

Vind het wel enigszins een verschuiving richting gebied Golf GTI, niet echt onderscheidend meer van de rest van de Clio familie (qua uiterlijk)

ReinRacer

EVO test Clio Rs EDC 200 op het circuit.

vr. groeten van Rein.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Lars

Citaat van: HaDries op 28 februari, 2013, 21:39:02 PM
Vind het wel enigszins een verschuiving richting gebied Golf GTI, niet echt onderscheidend meer van de rest van de Clio familie (qua uiterlijk)
Tsja, hardcore auto's verdienen ze gewoon niet zoveel mee (of helemaal niets :P), dus ik begrijp het wel. Voor hardcore liefhebbers is het wel minder. Bij de nieuwe Golf GTI staat een mechanisch sper wel op de optielijst overigens.

AnthonyRS

die zit dan ook in de klasse van een mégane.

ReinRacer

Een complete snelle ronde op het circuit (Spa.) met de nieuwe Renault Clio RS 200 EDC CUP.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

Renault Clio RS 200 EDC CUP, RS DRIVE.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Dimitri RS

Citaat van: Lars op 02 maart, 2013, 09:36:20 AM
Citaat van: HaDries op 28 februari, 2013, 21:39:02 PM
Tsja, hardcore auto's verdienen ze gewoon niet zoveel mee (of helemaal niets :P), dus ik begrijp het wel. Voor hardcore liefhebbers is het wel minder. Bij de nieuwe Golf GTI staat een mechanisch sper wel op de optielijst overigens.

precies als het niet aantrekklijk(er) wordt gemaakt voor meer publiek is het snel afgelopen met de sportievelingen en dan .....

Marcel

Wat ook meespeelt is de tijd waar we in leven, met de autoindustrie gaat het niet zo lekker, dus wat hier al eerder is gezegd, als je meer auto's kan verkopen is dat beter voor de omzet, maar dan moeten de auto's (RS'n) toegankelijker worden dus komt bv zo'n type versnellingsbak aan de orde die nu in de Clio IV is gemonteerd, aan de andere kant zien de puristen het als afbraak van het sportieve verhaal, de succesvolle laatste RS modellen staan hoog genoteerd (met handbak), nu maar zien wat ervan overblijft in de toekomst, misschien worden de RS modellen nu nog beter gewaardeerd, wat ik me nog bedenk, als je naar de supersportauto's kijkt zie je ook geen handbakken meer.