Marjolein, Clio 1 Circuit opgebouwd.

Gestart door Marjolein, 06 augustus, 2012, 20:34:47 PM

Marjolein

Goedenavond allemaal!

Leuk! Een Renault Sport forum  :)

Om met mijzelf te beginnen: Marjolein, 22 jaar oud en kom uit Ridderkerk.
Ik rij een Clio 2.0 16v (origineel 1.8 16v) voor circuit en een Clio 2 ph. 1 1.2 voor dagelijks 

Die 1.2 is verre van sport, dus ga het hier alleen over mijn trots hebben.. de Clio 2.0 16v!

Hoe ik de Clio vorig jaar kocht voor een schijtprijsje:

Even een samenvattig van wat we er aan hebben gedaan:

Blokken achter  ???

Uit eindelijk na weken.. iedere avond sleutelen..

In 1 klap door de APK! /worship

Trots op mijn auto  /worship

Daarna..Dingetje liep heerlijk hard, vrienden van mij reden ook circuit.
Dus ook eens meegegaan met vrijrijden:

Vond toch dat ik niet genoeg op viel.. en ik blijf een vrouw natuurlijk.. Dus, roze moest er bij en er moest vaker gereden gaan worden!

En meer..

Schoepenvelgjes op de kop getikt en gespoten:

En reclame gaan maken voor m'n stickerspul, hup het circuit weer op!

Maar.. aangezien het een compleet originele auto was, behalve dat de achterbank er uit was en het reserve wiel.. gaat dit een keer fout..

En dat ging het inderdaad..Wat er nou is gebeurd? Ik weet dat ik een inhaal actie met 160 ongeveer dus deed op het Scheivlak, (we hadden trouwens m'n verzwaarde hoedenplank er ook uit gehaald, de sessie er voor brak hij ook al wat uit en had ik erg weinig grip, hij was echt helemaal leeg dus achter..) en ik voelde op de 'knik' daar dat hij naar links uitbrak. Ik probeerde hem nog wat te corrigeren maar kon de terugslag niet opvangen en ging toen van de baan af.

Foto's zeggen meer dan verhaaltjes:

Werd compleet ingesnoerd door de ambulance en mocht niks meer bewegen, had dus geen last van een 'lap of shame' lol.

Dit was allemaal op 8 april gebeurd, besloten dat we de auto zouden houden en paps heeft voor mij de draad opgepakt en is gelijk gaan herstellen.

12 april:

7 mei:

Toch een vrouw hè  :-*

Toen op 2,6 graden negatieve camber gezet en 6,5cm lager met die bak.. Ook gelijk Bilstein dempers en (voor dan) Eibach veren er onder gemikt  /worship

Ook maar even hier en daar nog een stukje lassen..

Uiteraard ook een stukje veiligheid:

En wat druk op die kont gooien  ;)

Hoe het dak was en hoe het is geworden na heel veel persen en plamuren:

En na een hooooooooooooop schuurwerk, afplakken maar!

Toen kreeg ik een verassing.. hij stond bij een vriend van me, moest even komen helpen met zeggen hoe en wat.. kom ik daar hebben ze de hele auto al gespoten (bij Klerk Lak Techniek, toppers!!) Echt super gaaf gewoon, kon niet uit mijn woorden komen!

En dan begint het leuke werk.. het opbouwen!!

Bijna klaar!

Dit is hoe hij er vanaf vrijdag bij staat. Vanmorgen zag ik dat mijn schoepenvelgen klaar waren bij velgenreparatie.nl, zijn onwijs gaaf geworden: matzwart!

Wat ik nog moet doen:
- Binnenkant verven
- Rolkooi 2e laag geven
- Dak carbon wrappen
- Platen maken aan de binnenkant van de deuren.

2 September ga ik vrijrijden op Assen om te testen, 16 September zal ik mee doen met Time Attack!  :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
They see me rollin', they hatin.

Xabre

Welkom! Wat een verhaal, die klapper was echt een serieuze klapper zeg, niks aan over gehouden?

Verder top /worship

Marjolein

Thanks!
Ja was idd wel een goeie klapper.. heb nog steeds fysio voor mijn nek, die had toch een flinke oplazer gehad. (met mijn kop door de zijruit heen geklapt ook)

John

Heel mooi verhaal. En inderdaad, behoorlijke klapper. Maar de Clio staat er weer mooi bij, beter dan voorheen.

antoine

Chris

Gaaf om te zien dat je doorzet!  /worship

Wat voor kooi zit erin?!

Is de CRS rijvaardigheidsdag op Assen  (11-9) niet leuk om mee te doen?!

Marjolein

Haha inderdaad Antoine!  /worship

@ Chris: Kooi is door Rolbeugels.nl (onderdeel van Biesheuvel Autosport) er in gezet. Volledige laskooi :)
11 september lijkt me gaaf, maar de week er voor rij ik al vrij daar en de 16e op zandvoort, 3 weken achter elkaar is toch iets te veel van het goede :)

Maarten-Jan Mulder

Wat een verhaal en vooral wat een ontzettend gave clio na de wederopbouw  /worship

Vrijrijden kan nooit genoeg zijn dus gewoon inschrijven voor 11 september  ::) ;D

Heel verstandig van die kooi trouwens, die staat naar aanleiding van de foto's van de crash van jouw clio bovenaan mijn prioriteiten lijstje voor mijn eigen auto. Heb die foto's denk ik een aantal maanden geleden gezien op ik meen het forum van de RTC.
Zag er echt heftig uit!

Marjolein

Thanks Maarten-Jan!
Ik heb ze niet op RTC gezet, wel op ClioClub, wellicht heb je ze daar gezien? (of heeft iemand anders ze op RTC misschien gezet).

Inderdaad.. kooi is zo vreselijk belangrijk ben ik nu wel achter.. pff.. Inderdaad, kan het iedereen aanraden!

Haha jawel, ik wil de auto graag hele houden voor Time Attack :D lol.

Frantic Frans

Wauw!dat was een beste klap zeg!
Maar ik begrijp dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten,dan ben je bepaald geen watje /worship

De clio zal nu wel wat beter op de weg liggen en sturen,veel plezier en succes op het circuit

Groeten Francis
ik ben een "MEGANE't "persoon

Maarten-Jan Mulder

Op welk circuit is time attack tegenwoordig?

Marjolein

Thanks Frantic Frans! Klopt, uiteraard gaan we niet bij de pakken neerzitten!!  :D

@ Maarten-Jan: Op Assen en Zandvoort, 16 september is het Zandvoort!

Arnold Naber

dat was idd een beste klapper.. niet nog een keer doen ;)

Ziet er goed uit.. als het allemaal lukt met de C2 ben ik er ook bij op Assen

Chris

Citaat van: Marjolein op 06 augustus, 2012, 21:36:28 PM
@ Chris: Kooi is door Rolbeugels.nl (onderdeel van Biesheuvel Autosport) er in gezet. Volledige laskooi :)

Brutale vraag, maar wat kost dat?!

Op de zaak zijn we momenteel een Clio aan het opbouwen, maar kom weinig geschikte kooien tegen op internet.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/376192_182723501860735_1061804953_n.jpg

Dimitri RS

welkom hier

dat je maar veel rondjes mag blijven rijden.