Clio III RS

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:37:19 PM

Wim B.

Ik vind eigenlijk ook wel dat de Clio RS in huidige vorm mag blijven.
Het is al een icoon met dit blok.
Na een ritje met de RS / Gordini van Bjorn was ik wel behoorlijk overtuigd van de capacitieten van dit bommetje, niet dat ik daarvoor mij Megane RS weg zou doen.
Maar als trackday auto in de toekomst ipv de BMW wel.

Marcel

Nu ik Wim zijn reactie lees, des te vreemder vind ik je reactie Maarten, je hebt zelf notabene een Clio RS gehad dus je weet wat het inhoud  ::)
Erik heeft de laatste circuitdag gedaan in de vorige Clio RS van ons en liep over van enthousiame !

Dimitri RS

De Clio RS limited edition is in mat grijs toch wel erg gaaf om te hebben.

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Marcel op 23 december, 2011, 19:27:56 PM
Nu ik Wim zijn reactie lees, des te vreemder vind ik je reactie Maarten, je hebt zelf notabene een Clio RS gehad dus je weet wat het inhoud  ::)
Erik heeft de laatste circuitdag gedaan in de vorige Clio RS van ons en liep over van enthousiame !
In huidige vorm is er zowel met de 2 als de 3 RS helemaal niets mis, maar een 5 Deurs RS? Neah, "opdonderen"  ;)
Een clio RS hoort 3 deurs te zijn, eventueel een klein beetje ruimte op de achterbank om een keer iemand mee te nemen gedurende hooguit een uurtje  ;)

Marcel

Aha, je bedoelt de 4/5 drs schrappen, je moet wel duidelijk zijn MJ  ;D :D

Maarten-Jan Mulder

Dat bedoelde ik ja  :D :)

ReinRacer

......een sportieve 3-deurs RS ANGE & DEMON limited Edition..!! 

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

of deze...Renault Clio R.S. 200 Australian Grand Prix Limited Edition.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

ReinRacer

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Dimitri RS

3 deurs kan

de voorkant is niks die mag je zelf opzoeken  :(

ReinRacer

Info..Clio IV ( 2012).

motoren Nieuwe blokken (Benzine) gaan er verschijnen. (Bron: Planete Renault)

Twee kleine nieuwkomers: de 1.6 TCE (155/160 ps) die voor de GT-versie zou kunnen zijn, en tenslotte de 1.8 TCE   (210-230 ?? ps)voor de RS versie, die zou in de plaats van de huidige 2,0 F4R RS 200PK.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deux petits nouveaux devraient également apparaitrent, avec le 1.6 TCE (155/160ch) qui pourrait équiper la version GT, et enfin, si tout va bien le 1.8 TCE (210-230 ?? ch)pour la version RS, qui remplacerait ainsi l'actuel 2.0 F4R RS de 200ch.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Dimitri RS

230pk... als de clio niet zwaarder wordt (betwijffel het) is het een extra +.
wat zal de maatvoering zijn van de clio? Als dat groter is. Zie ik het meer als vervanging van de megane II (RS)

Maarten-Jan Mulder

Er komt sowieso geen 1.8 TCe want daar is geen blok voor. Enige mogelijkheid daarvoor is de F4P  en die is al sinds 2005 uitgefaseerd. Van het nissan M blok is wel een 1.8 variant maar die is net als de 2.0 niet geschikt voor drukvulling. Dus blijft over de F4R-T of een nog verder opgefokte 1.6 turbo.

ReinRacer

Waarom kan dat niet zo zijn beste Maarten-Jan?? Renault zelf laat er nooit zoveel over los, meestal pas op het laatste moment, deze info komt van de diverse franse journalisten die er meestal eerder info over hebben....Dit was de laatste Franse info omtrent de nieuwe 1.6 en 1.8 TCE motoren die Renault gaat gebruiken in de Clio IV, Renault gaat zeker "downsizen" qua motorinhoud......we zullen het gaan zien welke het gaat worden..lees zelf maar..ik heb diverse Franse artikelen erop gezet voor je.

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Maarten-Jan Mulder

Info uit welke bron? De meest recente informatie die Renault zelf losgelaten heeft is de 1.2 Energy TCe 115.

Over een 1.8 turbo wordt met geen woord gerept...