decatten megane 3rs

Gestart door Frantic Frans, 05 april, 2012, 22:07:47 PM

HaDries

Het is mij in ieder geval te veel werk, laat de originele kat lekker zitten.
Rijdt nu zonder tussen demper en mogelijk op termijn met een aangepaste einddemper maar vindt het eerst wel goed zo.

Ben meer in de markt voor een paar bandjes met weinig profiel cq semi slicks

Tiemen

Ktec komt binnenkort met een 3" decat/downpipe met sport cat. Weet niet precies wanneer maar dijon autoracing verkoopt al een decat/downpipe met 100 cell sport cat.

Frantic Frans

ok wacht nog maar even af dan. ::)
ik ben een "MEGANE't "persoon

TymenJ

Die cat bij Dijon kost maar even €750.

Kwam net dit tegen: http://www.ebay.co.uk/itm/200-cell-sport-Cat-Megane-Renault-RS-225-230-R26-R-R26R-pipe-exhaust-/140738998995?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20c4b2b2d3&clk_rvr_id=332149239813

Ze adverteren dan wel dat ie voor de 2 RS is, maar volgens mij past dat prima op een 3 RS. Hij is overigens wel 200 cells en 2,75" diameter. Maarja, scheelt meer dan €300 met die van Dijon.

Frantic Frans

heb zojuist de 3inch decat pipe besteld samen met die" mini kat".
kan ik in ieder geval nog 2,5 jaar onbezorgd rijden met die heerlijke ploffen uit den pijp
en misschien heb ik dan  bij de apk wel de mazzel dat die door de 4 gastest etc.komt.
de kat is nl niet te zien onder de auto,dus vlgs(mijn Renault dealer)kan hij wwaarschijnlijk blijven zitten,mits hij door die test heen komt. :P

Maarten-Jan Mulder

We verwachten uiteraard een filmpje van het geluid als hij eronder zit  /krik

Frantic Frans

zal mijn best doen,maar duurt nog wel ff denk ik,maar 11 september zit hij er zeker onder 8)

HaDries

Laat je de software ook nog verder aanpassen Francis ?

Frantic Frans

Dat is in principe wel mijn bedoeling,Arjen,ik had Henk van Fastchip al ff gemaild daarover maar heb hem nog
geen bedrag horen/zien noemen.
Eerst maar eens kijken hoe de motor loopt na montage,als het goed is blijft het emissielampje uit door die mini-cat,
dus daarvoor zou hij niet op de laptop hoeven.
Ik wil sowieso daarna nog eens op de rollenbank/laptop voor de zekerheid,dat kan dan misschien op een dynodag ofzo,maar zoals gezegd,is dit voor later zorg.

Marcel

De 4 gas test vervalt overigens voor benzine auto's van na 01-01-2006, het storingsgeheugen van de motor computer word uitgelezen, zijn er geen foutcode's, dan is de auto op dat punt al goedgekeurd.

Frantic Frans

:P de berichten worden steeds beter,marcel

Marcel

Frantic Frans

is idd geinig spul,marcel.
Al wat meer keuze mogelijkheden zie ik,is alleen 65mm diameter en K-tec is 70mm.
P.S.:De k-tec decat pijp met mini-cat is inmiddels besteld,en verwacht hem volgende week! :P

TymenJ

Jammer dat Supersprint zo tering jantje duur is. Voor de prijs van hun eind-demper heb je bij K-tec zowat hun eigen complete systeem of eentje van Scorpion of Milltek.

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 23 april, 2012, 09:30:16 AM
is idd geinig spul,marcel.
Al wat meer keuze mogelijkheden zie ik,is alleen 65mm diameter en K-tec is 70mm.
P.S.:De k-tec decat pijp met mini-cat is inmiddels besteld,en verwacht hem volgende week! :P

Rijdt je overigens nog steeds met de tussen demper en of gaat die er later ook tussen uit ?