Basjan - voorstellen en project clio 16v ombouw

Gestart door basjan, 08 maart, 2014, 15:34:37 PM

John

Citaat van: basjan op 11 maart, 2014, 23:25:29 PM
die zul tot eind dit jaar niet meer zien  :P
En waarom niet als ik vragen mag?  ;D

Mooie werkplaats trouwens.

Heatzone

Ziet er strak uit! Hij glimt mooi. Waarom geen foto met de zomerwielen alvast?  :D

basjan

omdat het mijn winterset was, en ik hoop dat we niet meer last krijgen van moeder winter :P

foto's met de zomerwielen komen snel weer !
klik op de banner voor mijn project !

John

Ah, ik dacht dat het al de zomerwielen waren omdat ik dit las: "de zomerwielen zitten er weer onder." en daarna kwam de foto.  :)

basjan

Ik snap je verwarring, staat er inderdaad een beetje dubbelzinnig.

Roald

Mooie ombouw heb je gedaan echt netjes!  :)
Anything worth doing is worth doing right

basjan

Dankje! na wat gepruts, een vast gebakken tang aan het chassis (accu niet losgehaald), een nieuwe krimpkous en wat ander klein spul is het accu lampje wat gister opeens ging branden weer verholpen.

massa van de dynamo had klem gezeten tijdens montage en was op het bevestigings lipje afgebroken. ik dacht als we nu heel voorzichtig zijn kan ik de accu mooi laten zitten en ben ik al mn instellingen niet weer kwijt. helaas levert een leuke vonkenregen op. verder alles heel gelaten hoor:P een nieuwe kimpkous, een klemmetje en weer bevestigen... staat er alsof het een "kind kan de was doen" verhaaltje is maar ik kan je vertellen dat het een behoorlijke K*T-hoek is waarin je je moet wurmen.

knallen met dat beest !

basjan

zo en dan zoals beloofd een paar kiekjes in de zomer modus

John

Laurenz.B

renault clio '91 1.8 16V restauratieproject

basjan

basjan

afgelopen dinsdag naar de RDW geweest voor de omkeuring. alles goedgekeurd op 1 punt na. de CO waarde deze lag te hoog. afin, probleem zoeken lambda goed, dacht meteen aan de kat die nog wel eens goed dicht kon zitten dus de kat van de 1.4 er maar onder.

Kat vervangen, 16v kat zat er al onder. Nu de 1.4 kat. Na een stukkie goed vlammen aan de 4gas-meter gehangen en deze gaf stationair 0,00% aan ( mag 0,5 zijn) en op 2500tpm 0,02% (mag max 0,3 zijn)

Dus kom ik terug bij de RDW om 16:30u hadden ze alles al afgesloten en gingen ze naar huis terwijl de openingstijden toch echt 08:00 - 17:00u waren.
Wilden ze niet even het apparaat aanslingeren en t slangetje in de uitlaat hangen... jammer dit.. moest maar online een nieuwe controleafspraak maken... duurt een week voor 5 min werk.
ze zouden ook maar iets teveel doen :(

Heatzone

Dat is flink balen man! Gelukkig op 1 puntje na dan is wel alles goed bevonden  /worship

basjan

had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht  O:-)

John

Citaat van: basjan op 03 april, 2014, 11:54:16 AM
Dus kom ik terug bij de RDW om 16:30u hadden ze alles al afgesloten en gingen ze naar huis terwijl de openingstijden toch echt 08:00 - 17:00u waren.
Wilden ze niet even het apparaat aanslingeren en t slangetje in de uitlaat hangen... jammer dit.. moest maar online een nieuwe controleafspraak maken... duurt een week voor 5 min werk.
ze zouden ook maar iets teveel doen :(
Echt een foute mentaliteit, jammer. Gelukkig zijn niet alle ambtenaren zo.