Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

John

Staat gaaf die wielen en de gele remklauwen.

Marcel

TymenJ

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 24 juli, 2014, 16:35:33 PM
Staat wel echt dik  /worship

En 270 gps is echt wel ziek snel! vlakke weg?

Ging wat op en neer, was op het stuk van Hamburg > Bremen.

Ook net gehoord van de Renault garage dat mijn schokbreker rechtsvoor kaduuk was; hij tikte al behoorlijk. Na verschillende testritten hadden ze ook geconstateerd dat de schokbreker linksvoor dezelfde kuren lichtjes begint te vertonen.

Aangezien nieuwe dempers zo duur zijn van Renault, heb ik maar een H&R coilover set besteld. Heb ik tenminste hoogte-instelbare dempers, en ook meteen nieuwe achterdempers. Had ook voor KW V3 kunnen gaan, maar ik rij toch geen circuit met mijn bakkie dus vond de compression/rebound instellingen wat onzin.

Wordt vervolgd  ;)

Maarten-Jan Mulder

270 met een kapotte schokdemper dus  ;D

TymenJ

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 28 juli, 2014, 12:56:10 PM
270 met een kapotte schokdemper dus  ;D

Gheh ;D, ahum...... ???

Had wel even eh, verkeerd kunnen gaan inderdaad.

Patrick RS

Citaat van: TymenJ op 24 juli, 2014, 16:31:21 PM
  • Brembo pennen vóór vervangen door nieuwe pennen met splitpen, ipv de standaard pennen met die akelige klemmende veren. Geen klemmende pennen meer die je er met een moker mag uitrammen!

Waar kan je die splitpennen bestellen?

TymenJ

Citaat van: Patrick.b op 28 juli, 2014, 17:59:07 PM
Waar kan je die splitpennen bestellen?

Via het Meganesport.net forum: http://www.meganesport.net/community/showthread.php?46388-Interest-in-new-discounted-Brembo-brake-pad-sliders-pins-2-designs/page11.

Even mrpink een PM sturen. Het is die paar tientjes dubbel en dwars waard.

Afijn, update! H&R coilovers eronder woohoo. Was even bang dat het tikkende geluid bij drempels ook veroorzaakt kon worden door de kogellagers (swivel-joints) aan het fusee. Daar schijnen nogal de nodige problemen mee te zijn. Maar omdat de Renault garage had geconstateerd dat de schokdempers inwendig gek zaten te doen, eerst de dempers maar vervangen. Het bleek allemaal veel langer te duren om het setje te monteren dan dat ze gedacht hadden, maar uiteindelijk hebben ze het voorelkaar gekregen.

Maar wauw, wat een wegligging heeft het beestje nu! Dan merk je pas wat een goed op-elkaar-afgestemde demper/veer combi doet in vergelijking met standaard dempers én verlagingsveren. Hij is natuurlijk nu wel snoeihard afgeveerd en gedempt (maar dat vind ik juist érg fijn, standaard dempers waren veel te slapjes), maar oooooo, wat kun je hem nu hoeken in de bochten!  ???

Hij is nu rondom nog eens 15mm lager dan met de H&R verlagingsveren die ervoor waren gemonteerd. En dat bijna in de hoogste rijhoogte die je kunt instellen. Veel lager moet 'ie ook niet, want dan krijg je problemen met je aandrijfassen en alle gevolgen van dien.

Anyways, foto's zeggen meer :)

John

HaDries

Je had een standaard of cup onderstel ?

RikRace

Heerlijk en precies goed qua looks!! Wat een plaatje!!!
<>RenaultSport<>

Willeon de Zoete

-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Maarten-Jan Mulder

Marcel

Roald

Anything worth doing is worth doing right

TymenJ

Citaat van: HaDries op 09 augustus, 2014, 20:10:21 PM
Je had een standaard of cup onderstel ?

Standaard onderstel. Alhoewel de Cup demper/veren combi circa 35% stugger is dan het standaard onderstel, denk ik dat de verlagingsveer + standaard demper aardig in de buurt kwam van een Cup chassis, al dan niet met iets mindere demping.

Wellicht dat ik nu door de hardere demping en stuggere veren ook dikkere stabi's voor en achter (achter normaal geen stabi, maar is los te monteren op de achteras) monteer (bijv. van SuperPro). Cup heeft namelijk al iets dikkere stabi voor en een stijvere achteras dan het standaard chassis.