Clio III ph1 RS handfree card problemen

Gestart door Roderick3, 19 maart, 2015, 16:12:42 PM

Marcel

De bedrading van de schakelaars in de handgrepen lopen naar de UCH (99% zeker) en die zit helemaal links onder je dashboard, ik geloof nog niet dat je door iets met het middenconsole te doen een stekker geraakt kan hebben.
Of je moet de bedrading beschadigd hebben  ::)
Als er een schakelaar storing geeft weet ik niet of dit invloed heeft op de andere, vermoedelijk van niet.
Gewoon eerst een schakelaar vervangen op proef.

la_fusion

Probleem is dus dat bij een Clio de schakelaar niet los te vervangen is maar dat je ineens de volledige deurgreep moet vervangen.

Zelf toevallig afgelopen weekend na het vervangen van de koplampen werkte de schakelaar aan de bestuurderskant wel weer.. vandaag echter weer niet.. een dezer dagen wil ik in ieder geval even proberen om de deurgreep eruit te halen want het lijkt mij dat het toch echt alleen de schakelaar is. Beetje jammer dat je daarvoor de volledige deurgreep voor zou moeten vervangen.

JPO

Bij mij doet ie het de ene keer wel de andere keer na een paar keer drukken en soms gewoon niet, mompelt iets met Franse electronica.
Knopje op de sleutelkaart werkt ook prima.

la_fusion

Vandaag aan de slag gegaan om te kijken of er wellicht iets slecht contact maakt of zo maar helaas niet zo ver gekomen.. ik krijg namelijk niet het deurpaneel eraf omdat ik niet goed weet waar er clips zitten. Ik wil er wel aan gaan trekken maar krijg maar beperkt grip en wil natuurlijk niets stuk trekken. Goede tips hiervoor zijn welkom ;)

rehc

ben benieuwd of er een slecht contact is bij je. ik hoor van meerdere mensen dat echt de schakelaars defect gaan. ik heb een portiergreep besteld (eerst eentje) en ga links vervangen. Als dat de oplossing is vervang ik ook rechts. heb uitgebreid met de clip zitten testen en het zit 'm echt in de schakelaar die geen signaal geeft.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS

Marcel

Volgens het schema zit er in de bedrading tussen de UCH en de schakelaar in de deurgreep aan de buitenkant twee stekkers.
Een stekker zit aan de handgreep vast en die stekker zit binnenin de deur.
De andere stekker is de grote die in de A stijl zit tussen de scharnieren van de deur.
Hier kan wel eens vocht in zitten maar dat gebeurt niet vaak.

Roderick3

Check. Ik verdenk de schakelaar zelf, merk namelijk dat links het wel doet als ik 'm te hard (naar mijn mening) indruk en dan paar keer probeer of enkele secondes vast houdt. Rechts doet het nauwelijks. Vreemd dat die schakelaars bij mij het met vochtig weer veel beter doen... Binnenkort links dus vervangen maar vrees dat beide portiergrepen gewoon defect zijn en dat bijna tegelijkertijd van niks mis mee naar ineens finaal einde oefening.

rehc

gisteren links vervangen en... geen problemen meer op die portier. Merk ook dat de auto veel feller reageert op het drukken op de sluit knop. eerst twijfelde ie altijd wel een halve seconde nu is het meteen druk --> dicht. dus toch die portiergreep. even aanzien en dan ook rechts maar vervangen. toch wel erg comfortabel dat het weer probleemloos werkt  /worship

ik was wel geschokt om te zien dat renault bij de nieuwe deurgreep ipv het mooie afdekplaatje voor de slot cilinder nu een plaatje had dat of gewoon de slotcilinder open en bloot is of eentje dat de hele cilinder eruit moet. mooi het oude afdekplaatje er weer op gedaan dus die dekt de slotcilinder gewoon af met een lipje onderaan om in noodgevallen die afdekplaat eraf te kunnen wippen.

la_fusion

Ik heb er sowieso al eentje zonder afdekkapje van de slotcilinder..

Had jij geen problemen met het verwijderen van het deurpaneel? Ik moest enorm veel kracht zetten maar er kwam geen beweging in.

Wel goed om te horen dat dat het oplost.. alleen jammer dat dat dan direct 120 euro per kant moet kosten.

rehc

tja wel duur, maar ik wil de RS in nieuwstaat (nou ja zo goed als mogelijk is; die haarkrasjes voorkom je niet) houden. kwaaltje van de eigenaar. Ze hebben voor een paar weken terug ook een forse kras over de rechter zijkant getrokken dik door de lak heen dus hij heeft ook al bij de spuiter gestaan dat vond ik nog veel erger  >:(

ik meen dat die handgrepen eerst echt nog een stuk duurder waren. gelukkig is het redelijk 'betaalbaar'. interieurpaneeltje heeft ook krassen in mijn clio dat zou dik 800eur kosten dus die laat ik nog maar even zitten... hopen op een slopertje ooit.

weet je wel zeker dat je alle schroeven uit het paneel had? uit mijn hoofd twee onder die trek greep waar de spiegelschakelaar in zit, een onder je openen greep, twee onderaan je paneel. de clipjes kunnen inderdaad goed vast zitten is mijn ervaring ook bij andere auto's

la_fusion

Jups, ik heb de werkplaatshandleiding gevolgd en ik loop er duidelijk tegenaan dat ik het paneel niet loskrijg omdat er een klem aan de binnenkant nog los moet. Binnenkort nog maar eens poging wagen.