Wat koop ik, een clio II RS 182 of een clio III RS

Gestart door Marcel, 11 januari, 2016, 20:45:54 PM

larsdijkstra

Clio lll RS wordt ook mijn keuze. Iets oppeppen zodat ie gewicht overwint dat wel

Marcel

Iemand bekend met deze Clio ?   De Clio staat te koop bij www.moosdijkauto.nl/

la_fusion

Ik kan er zo 1-2-3 niets over vinden behalve dat hij al sinds juli vorig jaar te koop staat.. ook zou hij een hill-hold functie moeten hebben maar dat heb ik nog nooit gehoord bij een Clio 3 RS

RikRace

<>RenaultSport<>

Jacob Priem

Hill hold functie bij een 3 RS ken ik ook niet.

Ik heb op de Megane een elektrische handrem zitten en daarbij kon ik wel voor de "hill hold optie" (weet niet meer precies hoe die heet) kiezen en heb dat ook gedaan. Werkt super  8) Maar deze 3 RS heeft een normale handrem, weet dus ook niet of het daarbij dan wel mogelijk is.

Edit : wel een hele dikke kleur op die 3 RS !  ;) 8)

Maarten-Jan Mulder

Kan ook met normale hand-rem, de abs computer stuurt dan gewoon de voorremmen aan en houdt deze vast (zo werkt het bij auto's met normale handrem b.v. de clio 4).
Het lijkt me stug dat het op een 3 R.S. zit maar je weet het niet.

Inderdaad weinig over te vinden, behalve dat het een import is en dat deze in NL nog nooit op naam gezet is.
Staat ook in het register van de RTC maar zonder info, de apk verloop datum is augustus 2010, dus blijkbaar is die al zo lang niet op naam gezet sinds import.
Dus ik denk dat maar weinig mensen je er wat over kunnen vertellen gezien de auto  zo als het lijkt nog geen km gereden heeft in NL.
Zo te zien wel een mooie auto maar de vraag is natuurlijk wel waarom die nog nooit op naam is gezet na import.
Bedrijf is verder niets negatiefs over te vinden dus er zal vast een goede reden voor zijn. De prijs lijkt mij ook gewoon ok, zeker gezien de km. stand.

teupie

Sjaakie

Valt mij wel op dat de auto xenon armaturen heeft, maar niet de sproeiers. Bovendien zit in de cabine ook nog het wieltje om de koplampen handmatig in hoogte af te stellen. Gevalletje schade of de vorige eigenaar vind de xenon armaturen mooier.

martll

larsdijkstra

Als ie goed is op alle punten gewoon doen ;) vaak bej te bange zegn ze hier mangs ;D

Marcel

Citaat van: Sjaakie op 22 januari, 2016, 16:07:23 PM
Valt mij wel op dat de auto xenon armaturen heeft, maar niet de sproeiers. Bovendien zit in de cabine ook nog het wieltje om de koplampen handmatig in hoogte af te stellen. Gevalletje schade of de vorige eigenaar vind de xenon armaturen mooier.

Dit klopt wel denk ik, dat je die bolle lenzen ziet in de koplamp units,  daar zit gewoon een H7 lamp in.
De auto is af fabriek ook zonder xenon geleverd.
Een "normale " clio III heeft ook van die lenzen met H7 lampen.

Jacob Priem

Mijn 3 RS had toen niet van die lenzen in de koplampen zitten (/ook geen xenon).

Maar kan makkelijk dat een 3 met die lenzen en normale lampen is geleverd, soms moet er op wat er op het schap ligt  ;)

AnthonyRS

Jacob Priem

Bedankt voor de aanvulling Anthony !

Interieur (dashboard / deurpanelen) van de cup kwam ook vanuit de meest eenvoudige uitvoering, dus wellicht dit ook.

Sjaakie

Citaat van: Marcel op 24 januari, 2016, 16:22:02 PM
Citaat van: Sjaakie op 22 januari, 2016, 16:07:23 PM

Dit klopt wel denk ik, dat je die bolle lenzen ziet in de koplamp units,  daar zit gewoon een H7 lamp in.
De auto is af fabriek ook zonder xenon geleverd.
Een "normale " clio III heeft ook van die lenzen met H7 lampen.

Er zijn ook Clio 197's geleverd zonder die projectorlampen, was er vanuit gegaan de projector lampen enkel met xenon verlichtig geleverd is zoals bij de Clio 2

De Clio III phase 2 heb ik echter nooit met koplampsproeiers gezien i.c.m. projector lampen.