Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Roald

Ja dat klopt Lars, een stoel kan ik dan retour brengen  ;D
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Cool dat je een mooi interieur gescoord hebt! Kan me voorstellen dat die instapschade irriteert ja  ::)

Roald

Ja best wel, helemaal mooi perfect gaaf interieur en dan die kapotte stoel  :(

larsdijkstra

Pauper 19 is het dan haha  ;) :P :o

Roald

Roald

Vandaag de leren voorstoelen er in gezet, staat toch een stuk beter zo   8)

Voor:

De slijtplekken in de oude bestuurders stoel:

Het leer:

Wonder boven wonder kwamen de moeren aan de onderkant van de auto met wat overredings-kracht los na ruim 23 jaar.
Ze waren wel erg ver heen dus we hebben ze meteen vervangen voor nieuwe exemplaren en een lik kopervet er aan gedaan.
We hebben ook nog het betere schuim uit zitting van mijn oude bijrijders stoel overgezet op de huidige bestuurders stoel, zit weer als nieuw.
Al met al zijn we er toch een 2,5 uur mee bezig geweest, maar zeer de moeite waard al zeg ik het zelf   :P

larsdijkstra

Roald

Thx Lars!

Moet zeggen staat zoveel beter, het oude stoffen interieur was ook aardig van kleur aan het verschieten.
De leren stoelen hebben nog wel een klein beetje liefde nodig, wat kraakjes her en der.
Maar dat kun je prima oplossen met een leer restauratie setje en leer verf.
Daar wil ik nog even mee wachten tot ik de achterbank ook heb, moet het leer van de rugleuning naar mijn huidige overzetten zodat ik weer hoofdsteunen achter heb.
Dan hoef ik alleen de originele hoofsteunen achter opnieuw te laten bekleden.
De leren achterbank is namelijk zwart leer en dit is grijs leer, dan kan ik alles in 1 keer met leer verf zwart maken en is het weer als nieuw.

larsdijkstra

Nice! Sander Bakker uit Doesburg, die veel 19 Cabrio's opknapt, heeft een leerverf set laten mengen in exact de juiste kleur! Heb ik mijn cabrio set ook mee laten doen, is heel mooi geworden. Kan hem zijn nr wel appen/pb'en

Maarten-Jan Mulder

Dat is een mooie vooruitgang! Denk dat zwart inderdaad wel nog mooier is dan grijs  ;D

Roald

@Lars,

Thx daar moeten we het over de whatsapp dan maar eens over hebben :)
Heb jij je cabrio leer grijs gelaten of zwart gemaakt ?

Enige waar ik even mee zit is de lederen bestuurders stoel, die heeft namelijk een kaarten vak achterop.
Das lastig om in te verven zeg maar.

@Maarten-Jan:

Zwart is uiteindelijk denk ik ook nog mooier dan grijs  :)

larsdijkstra

Ik heb het in de originele kleur gedaan die Sander heeft laten mengen, vind ik het mooiste in de cabrio:

Roald

Ziet er wel keurig uit lars  :)
Bedacht me ook dat het een stuk makkelijker is om de achterbank grijs te maken en de voorstoelen bij te werken in hun originele kleur.
Ook omdat je met dat kaarten vak achterop de bestuurders stoel zit.

Schummi02

Gefeliciteerd met deze wolf in schaapskleren!
Echt een heel gaaf project!
Ik hoop dat ie nog lang heel blijft, zonder ongelukken!

Roald

Dank je :)

Het is inderdaad echt beest nu met de 2.0 turbo onder de kap, qua acceleratie zit hij ongeveer op het niveau van een Mégane 3 RS.
Heel blijft hij tot nu gelukkig wel, zoals je hebt kunnen lezen heeft het project nogal tegen gezeten.

Nog maar eens wat foto's:

Tijdens de Turbo&custom meeting begin Juni:

Onder de kap: