Renault nieuwtjes - deel II

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 08 oktober, 2015, 13:13:13 PM

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten-Jan Mulder

Denk dat ze het VK langzaam aan afschrijven gezien de Brexit.

Sjaakie

In het VK zal in verkoop terugvallen door de Brexit, maar ze hoeven ook geen €22k aan BPM af te tikken zoals wij op een M4RS moeten. Ik gok dat ze nog steeds een grote afzetmarkt blijven. Het gebrek aan BPM heeft onder andere gevolgen wat zo'n wagen per maand kost door middel van financiering:

Een Hyundai i30N kost ruim £300 per maand met dezelfde voorwaarde. Zo'n M4RS ligt dus nog steeds goed op de markt in het VK.

Redacteur AM


Marcel


Maarten-Jan Mulder

En met handbak  8) dat blok trekt nog erg lekker boven de 6k trouwens  /worship

Marcel

Is deze nou zonder 4 control  ?

Maarten-Jan Mulder


Sjaakie

Mooi record, hopelijk krijgen we binnenkort ook de specificaties te horen van de Trophy-R.

Honda is al regelmatig gespot rond de 'Ring met de facelift CTR. In combinatie met het vernieuwde asfalt verwacht ik dat Honda het record binnenkort weer in handen heeft.


Maarten-Jan Mulder

Ben benieuwd Sjaakie, het wordt natuurlijk steeds lastiger met FWD om wat te vinden en dat zie je ook terugkomen in met hoeveel het record verbeterd wordt.
Daarnaast kun je de Civic (zo wel 2015 als 2017 versie) zo als deze het record gezet heeft niet bestellen. Dat is nog even buitenom wat er allemaal nog meer ontbrak op de Civic tijdens de record rondes. Dit in tegenstelling tot de Club Sport die je zo uit de fabriek kon bestellen zoals deze het record gezet heeft. Net als de Meganes natuurlijk.

zoefrs

Hopelijk komt die motorkap, of een soortgelijk iets, snel op de markt.

Megane 4RS heeft nogal een koelprobleempje onder de kap namelijk.

Ben ik misschien eindelijk van mn stofzuiger af  /cop

En die remmen  /worship

Zal in NL onbetaalbaar worden helaas .....

Vind m er wel strak uitzien  8)

AnthonyRS

Dat nakoelen kost altijd even tijd ja  :P ::)

Sjaakie

@MJ. Ze hebben de 'Ring opnieuw geasfalteerd. Onder andere bij Schwedenkreuz. Daar hebben diverse M3RS'jes hun Waterloo gevonden. Volgens een maatje met een Meg250 scheelt het toch enkele seconden op een rondje, maar hij is geen professioneel coureur. De auto is veel stabieler over Schwedenkreuz.

Daarnaast is Renault ook vrij gegaan met onder andere keramische remschijven, koolstofvezel motorkap en velgen. Dit is niet gebruikelijk is in deze klasse. Zoiets kan Honda uiteraard ook toepassen. Overigens was de vorige Trophy-R leverbaar zonder airco, maar op deze Australiër na heb ik er geen één gezien zonder airco die niet van een importeur was. Let even op de buitentempratuur, was nog een koude dag daar :P.

Maarten-Jan Mulder

Misschien niet in de klasse maar voor Renault zeker niet ongebruikelijk, de R26.R is daar natuurlijk het voorbeeld van  :)
In 2016/2017 hebben ze ook grote stukken opnieuw geasfalteerd, daarnaast speelt het weer en de wind ook altijd mee natuurlijk.
Z'n ring tijd gaat meer om het idee, stukje marketing. Gezien de omstandigheden in het filmpje zou je denken dat het nog wel iets sneller kan
op een wat zonnigere dag zodat de banden wat beter op temperatuur komen bijvoorbeeld.

Wel een dappere Australiër  8)

AnthonyRS

Honda heeft ook 20pk meer onder de kap, 20pk is op de Ring best een wezenlijk verschil op lange stukken die omhoog lopen.

Maarten-Jan Mulder

Klopt Anthony, alle winst pakt de Mégane in de bochten en niet op het rechte stuk. Dat geeft alleen al aan goed deze auto stuurt.