sportiever uitlaat geluid megane rs

Gestart door Toon, 19 januari, 2011, 21:40:36 PM

Maarten-Jan Mulder

Voor je gevoel is dat wel heel prettig  :)

Frantic Frans

heb je helemaal gelijk in,alleen de dealer maakte het niets uit,dus heb hem zelf besteld en gelijk de week erop een afspraak gemaakt
bij de dealer voor montage.(ook een K-tec luchtfilter element).
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

IS het een droog luchtfilter of moet ie in de olie ?

Frantic Frans

is gewoon droog,baasje is al genoeg in de olie ;)

werkt goed hoor,geloof 3 pk erbij(zeggen ze,zou kunnen)iets meer inlaat geluid bij volgas en de turbo is beter hoorbaar,
ik meen zelfs een blow-off-valve te horen(zachtjes),die zit er standaard op denk ik .
ook omdat bij gas los de turbodruk direct weg is (als ik op de sport monitor kijk)

nagel

3 pk erbij lijkt me ongeloofwaardig, met een beetje geluk misschien 1 pk? Er staat op dit forum bij het hoofdstukje Clio RS een aardige luchtfilter test. De meeste geteste luchtfilters gaven een vermogensvermindering t.o.v. het standaard gemonteerde filter.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Wim B.

Ook al zou het 3 pk zijn ga je dan niet merken buiten het feit dat ik mijn bedenkingen heb tegen de meerwaarde van een ander luchtfilter.
In de regel is het zo dat motoren vaak zelfs minder goed lopen/presteren met een ander filter.
Het is vaak het aanzuiggeluid wat iets luider is waarmee de sugestie gewekt word dat het blok potenter is.

Martijn_B

Citaat van: nagel op 30 maart, 2011, 09:38:07 AM
3 pk erbij lijkt me ongeloofwaardig, met een beetje geluk misschien 1 pk? Er staat op dit forum bij het hoofdstukje Clio RS een aardige luchtfilter test. De meeste geteste luchtfilters gaven een vermogensvermindering t.o.v. het standaard gemonteerde filter.

Klopt, maar dat is wel per auto verschillend. Een Honda Civic Type R uit 2003 wint er zo 15 pk mee..
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Wim B.

Ik heb ooit zo een lampenkap van KN op een Subaru gehad, naast alle ellende met de maf sensor eerder minder prestaties dan meer.
En laten we eerlijk zijn, het motormanagement vraagt een hoeveelheid lucht in samenhang met de brandstof/lucht verhouding dus je kan erin douwen wat je wil, hij heeft toch maar nodig wat gevraagd word en hij regelt niet automatisch bij zodra er meer lucht in gaat.
Bij sommige merken kan het idd heel veel schelen.

Maarten-Jan Mulder

Renault doet zijn huiswerk altijd erg goed bij het luchtinlaat gedeelte dus daar valt echt niets te winnen. Honda doet dat blijkbaar niet!

Frantic Frans

klopt idd,geloof ook niet in noemenswaardige vermogenswinst,maar 3pk is ook niet noemenswaardig.(deze gegevens heb ik trouwens
van de K-tec site).
Er is overigens ook een wezenlijk verschil tussen zo'n "lampekap"of ''open"luchtfilter en een ander filterelementje zoals de mijne,
lijkt me zeer sterk dat deze voor een vermogensvermindering zorgt,een open filter natuurlijk wel daar de IC weinig meer doet.

Maarten-Jan Mulder

Die doet dan net zoveel, alleen de ingangstemperatuur is dan aanzienlijk hoger  :)
Dus de uitgangstemperatuur ook, en effectief ga je er op achteruit.

Martijn_B

..afhankelijk van de plaatsing natuurlijk.

Maar volgens mij weten we dit al allemaal?  :D
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Wim B.

Ik kreeg de melding dat de uitlaat op transport is en hopelijk volgende week gemonteert kan worden, zou leuk zijn als hij er voor de 10e eronder hangt.

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Martijn_B op 31 maart, 2011, 13:38:45 PM
..afhankelijk van de plaatsing natuurlijk.

Maar volgens mij weten we dit al allemaal?  :D
Gaan we wel vanuit  ;D

Frantic Frans