Megane IV R.S.

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 05 mei, 2017, 07:15:06 AM

RikRace

Dat worden weer leuke dagen, Martijn! Of is het 1 dag, dat je daar filmt?
<>RenaultSport<>

Maarten-Jan Mulder

la_fusion

Ik vind eigenlijk dat de velgenkeuze niet zo fantastisch is.. de standaard 18" doen mij een beetje aftermarket aan en de 19" vind ik niet echt zo mooi..

Sjaakie

De Nederlandse prijs is inmiddels bekend. Vanaf €42.340 voor de handbak en €44.540 voor de opamaat.

De eerste reviews zijn ondertussen ook al online te vinden. Onder andere en .

zoefrs

Had m via Renault.nl even samengesteld aan de hand vd prijslijst,
kwam op €48155 uit en dan wil ik graag t cup-chassis maar dat staat
er nog niet tussen.

Van binnen is t gewoon de GT en voor de "RS" dingen moet er dan weer flink betaald
worden.

Hoop er snel 1 in t echt te zien, ben nieuwsgierig maar erg bang dat ie t net niet is.

HaDries

Citaat van: zoefrs op 31 januari, 2018, 18:18:25 PM
Had m via Renault.nl even samengesteld aan de hand vd prijslijst,
kwam op €48155 uit en dan wil ik graag t cup-chassis maar dat staat
er nog niet tussen.

Van binnen is t gewoon de GT en voor de "RS" dingen moet er dan weer flink betaald
worden.

Hoop er snel 1 in t echt te zien, ben nieuwsgierig maar erg bang dat ie t net niet is.

Ten op zichtte van wat .....

word dus wachten op de Trophy variant

sitechris

Prijs is marktconform, daar schrik ik niet van. Looks prima!

Ik schrik wel van eerste tachofilmpje. Hoop dat dit bergop is, of dat de racestand nog wat meer oempf gaat geven.

Check mijn blog: http://www.driveaholic.nl

zoefrs

T zal wel komen door alle belastingen enzo, maar laten we eerlijk zijn, over de 50.000 euro voor een hot hatch, of t nu Renault is of een ander merk, das een beste sloot geld.

Voor dat geld zit je bijna in een hogere categorie, jong gebruikt.

Sjaakie

Per 1 september is een nieuwe meetmethode gekomen om het verbruik te bepalen. Auto's die na 1 september 2017 geintroduceerd zijn, moeten volgens de WLTP methode getest worden. Het bestaande gamma heeft tot 1 september 2018 de tijd om naar de WLTP over te stappen. De WLTP is een stuk realistischer dan de oude NEDC methode, maar dit resulteert ook in meer CO2 uitstoot. Zolang Den Haag niks doet, worden auto's met een fatsoenlijke motor een stuk duurder.

Op de EDC zit €10.990 aan BPM op. €44.540-€10.990=€33.500. In België is de EDC er vanaf €36.300, dat is een kleine €3000 verschil in het voordeel van Nederland. De handbak is in NL €2200 goedkoper dan de EDC en in BE €1750 ondanks dat de handbak 6 gram meer CO2 uitstoot. Die 6 gram levert de staat 6*€229=€1374 extra BPM op. De Nederlandse importeur heeft waarschijnlijk al zijn best gedaan om de prijs zo laag mogelijk te houden.

AnthonyRS

WLTP gaat per sep 2018 nog wel meer met de prijs doen helaas.

Maarten-Jan Mulder

Die WLTP methode is wat mij betreft een goede zaak, die totaal onrealistische verbruiks cijfers sloegen gewoon helemaal nergens op (en tuurlijk iedereen weet dat je die cijfers in de praktijk nooit gaat halen op wat mensen die onder een steen hebben gelegen na  :P). Tegenover het aanpassen v/d methode zou wellicht ook een aanpassing van het beleid moeten zijn zodat auto's onder de streep ongeveer hetzelfde blijven kosten. Maar leg dat de politiek maar eens uit  ;)

Zo te zien gaat deze wel super lekker de bocht om en wat klinkt die motor heerlijk en heel gretig  8)
Ook mooi dat het display in race mode echt het race idee heeft gekregen kwa weergave, alsof je in een cup auto rijdt.

zoefrs

Las dat de testauto's de uitlaat niet "origineel", middendemper ontbrak. Volgens mij via autoblog.nl foto's hiervan.

Maarten-Jan Mulder

Weet je gelijk welke mod je als eerste moet doen  :P autoblog heeft nog niets online staan over de megane RS jammer genoeg voor zo ver ik kon vinden.
Wel autovisie en autoweek maar die zijn meestal weinig objectief (in tegenstelling tot autoblog).

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: sitechris op 31 januari, 2018, 19:22:43 PM
Prijs is marktconform, daar schrik ik niet van. Looks prima!

Ik schrik wel van eerste tachofilmpje. Hoop dat dit bergop is, of dat de racestand nog wat meer oempf gaat geven.

0-200 in 22 seconden? Dat is akelig snel anders, ik noem maar even een zijstraat, Audi S3 (2016) doet 0-200 in 20.7 seconden en die heeft 4WD en 20 pk meer!
(http://www.automobile-catalog.com/car/2016/1819895/audi_s3_sportback.html)

zoefrs

Dan moet je uit dat zijstraatje de RS3 pakken, RS tegen RS wel zo eerlijk.