Clio III RS

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:37:19 PM

Lesley

Ik hoop dat ze daar ook de stickers afgelaten hebben ;D

spiderman

Inderdaad, die racestrepen zetten we er zelf wel op... Nu maar stoppen om het niveau niet al te laag te maken  ;)

Bjorn Scheltens

Hoi, na de beste wensen voor iedereen, kan ik je bevestigen dat dit zeker een Ange & Demon is. kleurnr 603 gris hologrammen mat. Wat een vette auto hè? Als optie kon je de stickers weglaten en een navigatie ipv de sportmonitor kiezen. Het dak is standaard hoogglans zwart en in het interieur vind je recaro's met leer. We zijn bezig geweest om een aantal van deze auto's naar Nederland te krijgen, maar ik heb gekozen om de afscheidsserie die na de Ange & Demon gaat komen naar Nederland te halen.

Dimitri RS

Citaat van: Bjorn Scheltens op 04 januari, 2012, 23:46:42 PM
Hoi, na de beste wensen voor iedereen, kan ik je bevestigen dat dit zeker een Ange & Demon is. kleurnr 603 gris hologrammen mat. Wat een vette auto hè? Als optie kon je de stickers weglaten en een navigatie ipv de sportmonitor kiezen. Het dak is standaard hoogglans zwart en in het interieur vind je recaro's met leer. We zijn bezig geweest om een aantal van deze auto's naar Nederland te krijgen, maar ik heb gekozen om de afscheidsserie die na de Ange & Demon gaat komen naar Nederland te halen.

hmm welke wordt... ben niet nieuwsgierig
had ik nou maar geen twingo genomen :o

ReinRacer

Ik ben ook zeer benieuwd welke het gaat worden..........er werd al een hele tijd veel gespeculeerd.....
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

nagel

Met de rode velgen van de R26.R
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

RikRace

Wanneer wordt die afscheidserie dan verwacht? Rond de zomer??
<>RenaultSport<>

AnthonyRS

Die kans zit er dik in, eind Q2  :) Q3 komt de nieuwe Clio, RS zal waarschijnlijk in 2013 Q1/2 volgen  ;)

Dimitri RS

Citaat van: AnthonyRS op 06 januari, 2012, 15:58:47 PM
Die kans zit er dik in, eind Q2  :) Q3 komt de nieuwe Clio, RS zal waarschijnlijk in 2013 Q1/2 volgen  ;)

er borrelt een artikel met fotograaf

Jacob Priem

Citaat van: ReinRacer op 05 januari, 2012, 17:10:25 PM
Ik ben ook zeer benieuwd welke het gaat worden..........er werd al een hele tijd veel gespeculeerd.....

Deze foto is al van een paar jaar terug (net voordat de phase 2 uitkwam), lijkt mij sterk dat ze toen al bezig waren met een "afscheidsuitvoering".  ;) Zoals Nagel al aangeeft : is gewoon een Clio RS op de velgen van de R26.R niet meer niet minder.

ReinRacer

Citaat van: Jacob Priem op 06 januari, 2012, 21:38:16 PM
Citaat van: ReinRacer op 05 januari, 2012, 17:10:25 PM

Deze foto is al van een paar jaar terug (net voordat de phase 2 uitkwam), lijkt mij sterk dat ze toen al bezig waren met een "afscheidsuitvoering".  ;) Zoals Nagel al aangeeft : is gewoon een Clio RS op de velgen van de R26.R niet meer niet minder.

Hier heb ik de foto gezien en het en het artikel gelezen, het is een Belgisch artikel van Pieter Ameye Jun 20, 2011  van DRIVR Belgie, (BRON: FA) http://www.forum-auto.com/les-clubs/renault-clio/debut.htm

http://drivr.be/2011/06/20/renault-clio-r23r-slechts-300-stuks/

Renault Clio RS-R: Hardcore Adieu op 300ex.?
Brachten we jullie als een van de eersten op de hoogte van de Mégane RS Trophy, dan zijn we blij dat opnieuw te kunnen doen met de finale versie van de Clio RenaultSport. Want als allerlaatste vertegenwoordiger van de atmosferische mini-hatches, heeft de gelauwerde Clio recht op een passend adieu. Dat komt er zo goed als zeker in de vorm van een hardcore raceversie die qua filosofie nauwer aanleunt bij de niets ontziende R26.R dan de recente RS Trophy van grote broer Mégane. De specs beloven dan ook vuurwerk

Het prototype dat in de buurt van Dieppe gespot werd, zou volgende specs hebben:

◦Evolutie van Cup-chassis en ophanging
◦230 pk (30 pk extra) afkomstig van de atmosferische 2.0
◦Carbon motorkap
◦Plexiglas ruiten
◦Unieke velgen
◦Specifiek uitlaatsysteem
◦R.S. Monitor
◦Vijfpuntsharnassen
◦Gestript interieur
◦Gewicht van minder dan 1.200kg
◦0-100 in 6 seconden
◦Topsnelheid van + 240km/h
◦Race-geïnspireerde Recaro kuipstoelen
◦Gelimiteerd tot 300 stuks met serieplaatje
◦Prijsindicatie: 30.000 euro
Ingrediënten die garant staan voor een stevige cocktail en niet alleen de huidige generatie gepast zullen uitzwaaien, maar vooral een ode zullen brengen aan de atmosferische tweeliter die er bij de volgende generatie onverbiddelijk - en eco-gedwongen - uit moet. In ruil komt immers een geblazen 1.6′je dat wel al kennen van de Nissan Juke. Ondanks het forse prijskaartje zal er voor een van de 300 sleutels geheid gebikkeld worden. Want als hij nog maar in de buurt komt van zijn vijf sterren voorganger, of even hoge ogen gooit als zijn 'Ring- en BMW 1 M Coupé verpletterende broer, dan mogen zijn toekomstige eigenaars zich opmaken voor een DRIVRsfestijn van de ouwe leest; één dat in deze vorm (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer herhaald zal worden... To be continued.

[Bron: FA]

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Mark

Klinkt als een hel mooi sprookje  :P

HaDries

Citaat van: Mark op 07 januari, 2012, 23:27:07 PM

Lijkt mij haast ook, het rallyblok moet na 600km volledig gereviseerd worden, dus die 230 pk zal ook wel een korte onderhoudsinterval hebben

Marcel

Terug naar de intervallen van de Renault 4, elke 7.500 km olie verversen.

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: HaDries op 08 januari, 2012, 10:57:25 AM
Citaat van: Mark op 07 januari, 2012, 23:27:07 PM

Lijkt mij haast ook, het rallyblok moet na 600km volledig gereviseerd worden, dus die 230 pk zal ook wel een korte onderhoudsinterval hebben
Een S2000 heeft 240 pk, maar die motor gaat maar 100.000 km mee, maar er is mischien nog wel iets te winnen, maar geen 230 pk zonder aan levensduur in te boeten.