Ervaring nieuwe Renault Megane RS & een 275 pk versie?

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 18:37:05 PM

HaDries

Wim B.

De schakelaar voor de cruisecontrol is nog wel te doen, de ESP/off zit gewoon uit het zicht en te ver weg.
Schakelaars horen naar mijn idee niet uit het zicht te zitten, en zeker deze niet.

Frantic Frans

die cruise-control schakelaar/snelheidsbegrenzer in het midden vind ik een prima plaats,je hoeft hem maar een keer in de juiste stand
te zetten en klaar.

Alleen als je ff snel op sport of esp uit wil rijden,moet je hem eerst uitzetten,dat zijn  2 handelingen en vind ik vrij logisch,
als bv je oma er even in rijdt en die kan zonder het te weten de esp uitzetten....... ;)

maar smaken verschillen natuurlijk,dus denk ik een zinloze discussie,Wim :D
ik ben een "MEGANE't "persoon

Lars

Denk ook dat ze die knop voor het ESP expres wat lastiger hebben gemaakt. Cruisecontrol boeit me niet waar die zit, gebruik ik toch nooit.

AnthonyRS

Dit mag hier natuurlijk niet ontbreken :)

Mégane R.S. modeljaar 2012
: Extra paardenkracht en koppel voor nog meer pit
Vanaf nu zijn er 15 pk en 20 Nm meer beschikbaar via het R.S. Dynamic Management van de Mégane R.S. modeljaar 2012.
Als de Sport-modus is ingeschakeld, beschikt de bestuurder over een totaal vermogen van 265 pk / 195 kW en een koppel van 360 Nm – waarden van de Série Limitée Trophy – in samenhang met een snellere reactie op het gaspedaal. Dankzij deze innovatie van Renault Sport kan het volledige potentieel van de Mégane R.S. worden benut naargelang de behoefte, vooral op het circuit. Daarnaast is ook de akoestiek van de Mégane R.S. verbeterd. De uitlaatdemper, die opener is, en de verbeterde soundpipe geven de Mégane R.S. modeljaar 2012 een mooi geluid in alle toerentalgebieden.

Wat betreft het uiterlijk, is de voorkant expressiever geworden: de legendarische F1-spoiler van de Renault Sport modellen krijgt een nieuwe balk met twee keer zes LEDS, en de koplampen worden uitgerust met een donkere behuizing. We zien nieuwe 18'' lichtmetalen wielen (met satijnglans of Black Mat) en de wielen van de Trophy-versie, met in het midden een R.S.-logo. Een nieuwe optie, het pakket R.S. Design Rouge, maakt het mogelijk om een rode bies aan te brengen op de F1-spoiler, de beschermstrips aan de zijkanten en de achterspoiler. In het interieur blijkt de kwaliteit van de verschillende ambiances uit een vernieuwd aanbod. We zien het rood terug in de siernaden van het stuurwiel en de versnellingspookknop en de sierstrip van het dashboard. Een nieuwe optionele lederen bekleding in de kleuren lichtgrijs met donkergrijs zorgt voor een kenmerkende sfeer. Fans van Renault Sport kunnen ook kiezen voor de Recaro kuipstoelen (stof of leer) en een gele kleurstelling in het interieur. De sportieve touch wordt afgemaakt met de zwarte lak op de middenconsole en de omlijstingen van de uitstroomopeningen die gepaard gaat met een donkergrijze portierbekleding.

Dankzij zijn uitzonderlijke kwaliteiten is de Mégane R.S. de meest verkochte high performance coupé in het C-segment. Hij heeft sinds zijn introductie in januari 2010 wereldwijd al 12.500 klanten veroverd, zowel in Europa als in Rusland, Argentinië, Chili, Australië, Japan en Zuid-Afrika. Sinds juni 2011 heeft hij het record in handen op de Nürburgring, met 8 minuten en 08 seconden, en is hij de snelste voorwielaangedreven auto op de Nordschleife. Toegejuicht door de internationale pers heeft de Mégane R.S. al 4 prijzen in de wacht gesleept en wordt hij vanwege zijn rijsensaties vaak vergeleken met de meest prestigieuze supersportwagens. Daarnaast heeft Renault Sport het potentieel van de Mégane R.S. laten zien in een wedstrijd met de Mégane R.S. N4 - afgeleid van het standaardmodel - waarbij hij de Rallye-kampioenschappen van België en Duitsland heeft gewonnen in zijn categorie.

Bron: www.renaultpers.nl

HaDries

Moet het eerst zien, voorlopig vind ik de eerste lichting nog steeds mooier

Wim B.

Je haalt de woorden uit mijn mond Hadries.
Als ik de foto's bekijk ben ik heel blij met mijn 250RS zonder al die bing bling en frutsels, het stuur in 2 kleuren leder vind ik helemaal niks en al helemaal niet met de lichtgrijze accenten.
Het vermogen, tja..........ik heb nu al 280 pk en 380 Nm

AnthonyRS

De versie zoals op de foto's + het interieur is allemaal optioneel. Verder is alles nog redelijk hetzelfde gebleven buitenom de donkere koplampen en geupdate achterspoiler. + het vermogen in de sport modus dan. Maar er is iets meer mogelijk nu. Overigens komt er ook nog een nieuwe kleur. Maar volgens mij horen we in Maart pas meer.

Mark

Vind, persoonlijk, die donkere koplampen erg mooi   :)

TymenJ

De achterspoiler is ook een stuk fraaier (zelfde als de Trophy volgens mij). Ook de donkere koplampen vind ik persoonlijk een hele verbetering; ik heb nog nooit gesnapt waarom de RS chrome heeft en de GT ook donker..

Lars

Nu de 'gewone' RS min of meer de specs van de Trophy heeft, en je de Trophy wielen/kleur ook kan bestellen, ben ik wel benieuwd of er nog wat boven de RS komt. :)

MEGANE RS250

Hallo Heren,

Ik kwam een foto tegen van het nieuwe design 18 Inch velg mat zwart voor de Megane RS 265 modeljaar 2012,see for your self!!
Tevens zit er geen renault logo op maar een RS logo.

Gr Chris

HaDries

Wat ligt er nu voor type en merk band om die velg, kan d'r zelf weinig van maken

Marcel

Vrijwel zeker dat het een Michelin band is maar ik kan niet zien welk type.

Maarten-Jan Mulder

Van deze velg kan ik nou wel warm worden  8)

De band is waarschijnlijk de sportieve variant van de nieuwe primacy 3, waarbij als uitgangspunt genomen is welk soort ongeluk gebeurd het meest en daarvoor een band ontwikkelen die dat kan voorkomen. Staat een heel stuk over in de autovisie.