sportiever uitlaat geluid megane rs

Gestart door Toon, 19 januari, 2011, 21:40:36 PM

Maarten-Jan Mulder

Ik wist niet dat jij zo'n dichter bent  :D ;)

Frantic Frans

vanmorgen bij van kesteren raymond en winfried even een stukkie laten rijden,ze waren aardig
onder de indruk van het vermogen na tunen,denk ik althans na het zien van 2 grijnzen  :)

ook nog even onder de auto gekeken ivm die inlaat demper,enigste wat ik zag was de kathalysator!
denk dat de accu bak wegmoet voor die inlaat demper,Marcel.

Ga vanmiddag even de remmetjes schoonmaken/invetten/oposchuren etc.ivm piepen,blijven ze lekker gangbaar
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 21 mei, 2011, 11:42:56 AM
Ga vanmiddag even de remmetjes schoonmaken/invetten/oposchuren etc.ivm piepen,blijven ze lekker gangbaar

Die dingen moet je niet schoon maken je moet ze gebruiken dan blijven ze gangbaar en gaan ze niet piepen ;D

HaDries

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 21 mei, 2011, 11:08:14 AM
Ik wist niet dat jij zo'n dichter bent  :D ;)

Dichterlijk en krom schrieven,

zal het ff wat begrijpelijker neerzetten.

Maarten-Jan Mulder

Begrijpelijk is het probleem niet  :P :D

Frantic Frans

Citaat van: HaDries op 21 mei, 2011, 17:28:56 PM

Die dingen moet je niet schoon maken je moet ze gebruiken dan blijven ze gangbaar en gaan ze niet piepen ;D

heb een hekel aan remmen,Arjen ;)

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 22 mei, 2011, 11:20:54 AM
Citaat van: HaDries op 21 mei, 2011, 17:28:56 PM

heb een hekel aan remmen,Arjen ;)

Daarom moet je het moment dat je moet remmen kort en heftig houden en niet lang en slepend remmen dit zorgt voor problemen met je achterremmen.

Frantic Frans

zal het tegen me vrouwtje zeggen. :)
(lekker makkelijk excuus he?) ;D

Houdoe Mégane :)

Moet je het alleen niet na het remmen uitleggen, dan zal ze je waarschijnlijk niet geloven.

Frantic Frans

Citaat van: paqbro op 24 mei, 2011, 19:21:18 PM
Moet je het alleen niet na het remmen uitleggen, dan zal ze je waarschijnlijk niet geloven.

ja maar ik kan erg geloofwaardig overkomen. :)

Marcel

Citaat van: Frantic Frans op 20 mei, 2011, 18:08:10 PM
Citaat van: Marcel op 20 mei, 2011, 11:20:20 AM
Citaat van: Frantic Frans op 19 mei, 2011, 21:08:49 PM
hee pssst marcel,we hebben geen mistlampen voor op die rssen ;)
:-[, sorry, maar ik rijd per vandaag in zo'n "oud model"  :P Megane RS, die heeft nog wel mistlampen.
[/quote
heb jij toevallig ook nog zo'n slinger erbij? ;)

Die van ons moet nog aan de gang geholpen worden met een busje ether als extra  :D

Marcel

ook nog even onder de auto gekeken ivm die inlaat demper,enigste wat ik zag was de kathalysator!

De katalysator ?? Die zit toch in het midden van de auto, toch niet links voor ??
Dat de accu bak los moet zou goed kunnen, bij een megane II / scenic II loopt de aanzuigbuis naar het luchtfilterhuis ook onderdoor de accu bak.

Wim B.

De Milltec zit er inmiddels een paar weken onder en moet zeggen dat ik het geluid wat hij produceerd zeer naar mijn zin is.
Pasvorm is super en de uitlaat is zeer netjes gelast.
Niet te luid en bij constante snelheden een lichte brom, bij gas liften heerlijke klappen en ploffen.
Volgende stap word de intercooler die samen met de uitlaat zo rond de 15 pk extra zou moeten geven.

Frantic Frans

Citaat van: Marcel op 28 mei, 2011, 16:37:34 PM

De katalysator ?? Die zit toch in het midden van de auto, toch niet links voor ??
Dat de accu bak los moet zou goed kunnen, bij een megane II / scenic II loopt de aanzuigbuis naar het luchtfilterhuis ook onderdoor de accu bak.

nee,zit rechtsvoor,gelijk na de turbo,voor de rest heb ik nog maar 1 demper,nl achter.
moet je maar even bij K-tec tuning kijken,die hebben ook alweer een decat pijp gemaakt.

HaDries

Zit de kat direct vast aan de turbo, zit er geen 2e kat meer meer voor de tussendemper.