Auto detailings (poetsen dus!)

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:04:03 PM

HaDries

Kijk daar hebben we wat aan, ik en de verkeerde machine en ik had er een audi alu look van gemaakt  :-[

Weet nu welke machine ik niet moet hebben en welke dus wel, nu overleggen met broertje

Martijn_B

Oke Dries! Als je vragen hebt hoor ik het wel!

Ik ben gek van 50/50 foto's Roald  ;D
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

HaDries

Citaat van: Martijn_B op 16 mei, 2011, 21:59:36 PM
Hey Dries,

Dan zijn er de D/A (Dual Action) machine's (zoals de DAP 500 en DAP 900).

En welke van deze 2 raad jij aan, kan niet meer verschil ontdekken dan het extra vermogen van de DAP 900

Roald

Vermogen is ook het het verschil tussen de dap 500 en 900, in principe heb je aan de 500 wel voldoende.
Anything worth doing is worth doing right

Martijn_B

Afhankelijk van je lakhardheid en met welke regelmaat je de machine gaat gebruiken.

Een Renault met een knoertharde lak ben ik nog niet tegengekomen, al heb ik nog geen nieuwe Megane RS onder handen genomen. Ik zou zeggen dat een DAP 500 voldoende moet zijn  :).

Heb je echter een Seat, VW, Audi, BMW, Skoda... dan is een 900 wel een stuk prettiger werken. Kan zo een 2-3 uur op een auto schelen.

HaDries

Wil hem samen met mijn broer gaan gebruiken en gaat mij alleen maar om het gemak en niet zelf hoeven te poetsen.

Maar met die 500 is een auto met harde lak dus ook wel te doen maar het duurt langer.

Kan je trouwens gewoon de middelen gebruiken die je met de hand poetsen ook gebruikt ?

Martijn_B

Voordat ik nee zeg.. Welke middelen gebruik je met de hand?  ;)

HaDries

Citaat van: Martijn_B op 29 mei, 2011, 21:55:22 PM
Voordat ik nee zeg.. Welke middelen gebruik je met de hand?  ;)

Tech Wax Meguairs

Martijn_B

Nee  ;)

Je zal voor de machine de juiste polijstmiddelen nodig hebben om tot een juist resultaat te komen. Zie het als schuurpapier: Als je korrel 80, 240 en 400 hebt dan ga je ook niet met alleen 80 of 400 aan de slag, maar bouw je af tot een mooi en egaal resultaat. Zo werkt het bij het polijsten van de lak ook. Megs NXT Wax is een wax die ook een reinigende eigenschap heeft, maar niet polijst. Ik moet wel zeggen dat er een hoop betere waxen te krijgen zijn als je eenmaal in de detailing wereld terecht komt (en vaak voor minder €€), maar wellicht ben je nu al aardig tevreden met NXT. (is ook al een stapje de juiste richting in, mocht je onze oude groene schilpad gewend zijn).

Je kan me anders ook een smsje sturen, ik bel je dan op een geschikt tijdstip terug. (tel nummer staat op de site). Misschien leuk om wat persoonlijk advies te geven, wat je er verders mee doet mag je zelf weten  :)

Roald

Het verhaal van Martijn kan ik me 100 % in vinden, NXT van meg's was ook het eerste wat ik ging gebruiken na de oude groene schildpad vaarwel te hebben gezegd.
Dan kom je er inderdaad achter dat er beter voor minder te krijgen is.
Nu staan er hier merken als Poorboys,dodo,menzerna,chemical guys,collinite etc etc  :)

HaDries

Heb inderdaad een klein beetje ervaring met andere merken, deze doen hun werk beter en zijn vaak ook goedkoper.
De big M is mij eigenlijk te duur voor je er van mag verwachten

Roald

Even een vraag, wat kan ik het beste gebruiken om de koplampen te polijsten (R19 16v ph2 en dus van glas) zodat ze weer mooi helder en bijna als nieuw worden ?
Wil er namelijk 2 nieuwe knipperlicht units in zetten, die kosten weinig maarja dit gaat ben ik bang mega afsteken tegen de koplampen en die zijn wel weer flink duur.
Alvast bedankt.

Maarten-Jan Mulder

Je kan het proberen maar ze zijn van gehard glas, ik heb gewoon 2 nieuwe koplampen gehaald (even slikken), maar het staat
inderdaad niet als je alleen de knipperlichten doet.

Roald

Maarten-Jan,

Van een 16v zijn ze nog duurder dan een normale 19 koplamp units zijn anders, meen dat dat ze rond 275 p/s stuk zijn bij de Renault Stealer.....

Martijn_B

Roald je kan eventueel wet-sanden en daarna met een speciale glas-polijst kit aan de slag. Ik moet zeggen dat dat wel wat oefening vraagt en niet erg makkelijk is! Schaal 1-5 qua lastigheid: 4. Set kost ongeveer €50-60 euro dacht ik, dan moet je wel al in het bezit van een rotary zijn (€100).