Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Roald

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 11 maart, 2014, 23:16:25 PM
En maar schakelen zeker  ;D

Mwah dat viel wel mee haha, had de versnellingsbak van 4 naar 5 versnellingen omgebouwd, weg trekken in 2 vanaf stilstand was de beste optie je kon in de eerste bijna niet weg trekken zonder hem op het achterwiel te krijgen.
1500 rpm koppelings lichtelijk snel op laten komen en dan ging het voorwiel al los  /worship
Ben een keer aangehouden door de politie met dat ding en die vroeg meteen HOE HARD RIJD DAT DING! ??
Uuuuh ja 80 a 85 meneer... NEE dat kan niet moest harder dan 110 rijden om je uberhaupt bij te houden, nee meneer agent dat kan niet is maar 70 cc imitatie.
Kortom dat haalde hij echt wel, had er een Honda MB teller in en die reed ik van schaal af die stopt bij 120  :P
Er was echt niks meer origineel aan dat motorblok  8)
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Mooie verhalen zijn dat, is trouwens wel echt rap  ;D /worship

basjan

haha dat doet mij ook herinneren aan dat tijdperk
klik op de banner voor mijn project !

Roald

Haha ja rap dat was ie zeker MJ, menig auto trok dat ding er tot de 70 a 80 gewoon uit :)
In 2006 heb ik nog wel een compleet vers motorblokje voor hem opgebouwd, die nog steeds tentoon staat gesteld in eetkamer  :)
Alleen niet zo snel meer als toen helaas (wel 70cc maar met lage druk kop)  de 5 versnellingsbak heb ik toen nog wel van het oude blok overgezet.
Ben voornemens als de 19 16v dalijk helemaal klaar is met 2.0 en RS remmerij de MT eindelijk te gaan afbouwen.
Moet alleen nog het frame laten stralen+coaten, een nieuw kabelboompje, de MB 80 remklauw reviseren en een setje goede onderpoten voor de voorvork hebben.
De rest (incl. de parijs-dakar kappen set+zadel dekje,MBX wielen etc) is nog in nieuwstaat!

De eerste metingen zijn gedaan aan de cilinders van de F7R, die zien er bemoedigend uit.
We laten een revisie bedrijf nog een tweede opinie geven en als die groen licht geven dan is het alleen honen van de cilinders en nieuwe zuigerveren voldoende!
Verder worden dan ook de krukas lagers en de drijfstang lagers vervangen en ook de keerringen.

Kortom word dus zo goed als nieuw opgebouwd onderblok, nu maar hopen dat ook het revisie bedrijf de duim omhoog geeft!

Maarten-Jan Mulder

Dat zou goed nieuws zijn, dan valt de schade nog mee  :)

Roald

Kleine update betreffende de 2.0:

Krukas kan helaas ook bij het oud ijzer, niet meer te redden met polijsten, krukas lagers ook verrot.
Drijfstangen en zuigers idem, zijn ook voor de oud ijzer bak.
Het enige wat redelijk in orde is, is het het blok zelf.

Het plan word nu:

F8Q krukas er in zetten inclusief nieuwe lagers etc.
Ronald heeft nog een setje frisse F7R zuigers en drijfstangen liggen die ik voor een zacht prijsje kan overnemen.

Mits natuurlijk de cilinders met nog alleen honen weer in orde te krijgen zijn.
De metingen lijken dat wel gelukkig te ondersteunen, we laten een revisie bedrijf daar nog een second opinion op doen.
Als die daar voor groen licht geven dan gaat bovenstaande plan in werking.
Zo niet dan moeten we gaan kijken wat te doen, dan zijn er meerdere opties.

Baal er wel van dat ik de meest gare F7R heb gekocht die je maar kan bedenken eigenlijk, blok had nu ongeveer klaar moeten zijn om de 19 16v in te gaan  :(

larsdijkstra

Ff geduld Roald! Komt vast helemaal goed ik duim voor je

Maarten-Jan Mulder

dan heb je inderdaad wel de meeste gare F7R ooit gekocht ja, maar zo te lezen komt dat allemaal weer helemaal goed  :)

John

Tja, dan kan je wel van pech spreken. Succes in ieder geval ermee.

Heatzone

Dat is inderdaad flink pech hebben..

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!!

Roald

Komt ook wel goed kost alleen meer  ;)

Roald

Ik kan inmiddels melden dat het goed gaat komen met mijn 19 16v, De gare 2.0 is inmiddels min of meer bij het oud vuil gezet.
Bewaar dit blok wel, is altijd nog geschikt om te laten boren en honen voor hoge compressie of turbo setup.
Afgelopen weekend met een maat van me een andere F7R (williams)+JC5 bak opgehaald en afgeleverd bij ronald1916v (welbekend op het RTC forum)
De kosten om die gare F7R weer 100% te krijgen en dan nog de versnellingsbak revisie werd zo duur dat dit een veel betere optie is.
En dit is niet zomaar een blok, hou nog even onder de radar wat het precies is geworden maar kan zeggen dat het redelijk extreem word  8)
klein tipje van de nevelige sluier,de koppeling is van Helix Autosport.

Het is nu nog even wachten dat Ronald zijn 19 16v van de brug heeft en dan kan er aan die van mij begonnen worden!
Ik sta te stuiteren als een klein kind vol ongeduld om te beginnen, zeker om dat de 19 16v nu al ruim 6 weken stil staat met een kapotte koppeling.

Maarten-Jan Mulder

larsdijkstra

Gaaf Roald! Ben heeeeeeel benieuwd

Xabre

Mooi man, enneeeuh... Dat gaat van pssssssssssssssssssssssstt!